Volledige Distributie wissel TDI

Gestart door BrianTDI, 02-07-2012 08:23:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BrianTDI

Hallo mede dieselaars,

Na het voorval in duistland, moest ik de distrbutie 1 maandje uit stellen, mede omdat ik er zeker wou zijn dat er verder geen problemen waren met de auto.
En aangezien dat de riem  er pas z'on 90k km om lag had ik nog wel even de tijd.

:'(

Maar de auto is ondertussen al weer een maand in gebruik en ben ik verder gegaan met het oplossen van de trillingen in de auto.

De riem is toen der tijd niet vervangen in mijn bezit, dus ben ik niet op de hoogte of de waterpomp, spanrollen of diesel pomp riem vervangen waren.
Daarnaast starte de auto s'winter slecht (sloeg weer af), roete toch wel heel erg en de pomp timing stond niet goed (zei de dealer)>vebruik van 1:12.

Voordat ik de riem liet vervangen Vertelde iemand de krukas poelie toch wel erg zwiebert, ook maar gelijk aangeschaft.


Garage heeft deze ook gelijk overgezet, deze zou er toch af moeten als de distributie gewisseld wordt.
De garage kwam ook nog met de mededeling, dat ik net op tijd was met de riem, de riem was aan de randen al in geslijten.
Beter net optijd dan net te laat.  ::)

Waar ik zelf altijd erg geintreseerd in ben is de prijs:
krukas poelie + rekbout       133,-
DB-wissel incl waterpomp,
koelvloeistof span/geleider rollen
en brandstof riem         675,-

Resultaat, veel minder trillen bij stationair en snelweg snelheid, waarschijnlijk vooral te danken aan de poelie.
Stuk minder roeten en de boordcomputer is ook wat positiefer gesteld,
maar dat wacht ik nog even af tot dat ik het adhv van getankte liters na kan rekenen.
En ik kan er weer z'n 120k km tegenaan natuurlijk

Dan vroeg ik me nog even af of mijn reactie steun goed staat, nu diagonaal.

Er staat wel een mooi pijltje op, maar welke kant moet die op wijzen ofwel moet de rubber verticaal of juist horizontaal, of maakt het niet uit?

mehn

Vertikaal en de pijltjes moeten naar de puntjes in het metalen deel van de steun wijzen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

BrianTDI

Ik weet niet of ik weet welke puntjes je bedoelt, ik zal het is bekijken. Ik die rubber toe vervangen met een lijmtang.
Gaat behoorlijk lastig en is toen gedraaid ff bedenken hoe ik die rubber nu kan draaien zonder te slopen.

Henk855

#3
Rubber gewoon slopen en een nieuwe plaatsen, deze ga je nooit meer goed krijgen. Rubber kost je de kop niet, iets van 20 euro bij de dealer en het er inzetten is goed te doen met wat glijmiddel op waterbasis, 2 hardhouten plankjes en een draadeind M10, een paar plaatringen en moeren. Ring sleutel voor het aandraaien van de moeren niet vergeten ;)

Glijmiddel op waterbasis ? Ja geen vet gebruiken bij het monteren maar iets glats op waterbasis, dit verdampt en zorgt er voor dat je rubber niet meer verdraaid.
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

volvobug

Citaat van: BrianTDI op 02-07-2012 13:46:58
Ik weet niet of ik weet welke puntjes je bedoelt, ik zal het is bekijken. Ik die rubber toe vervangen met een lijmtang.
Gaat behoorlijk lastig en is toen gedraaid ff bedenken hoe ik die rubber nu kan draaien zonder te slopen.
Puntje  is zelfs opde foto hierboven te zien  : 8)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

BrianTDI

Dan weet ik welk puntje jullie bedoelen  ;), ik had het rubber al vervangen, maar ging toen lastig en is tijden het er klemmen verdraaid ben ik bang.
Binnen kort eens opnieuw proberen en wat meer voorbereiding treffen, ik gebruikte een lijmtang en 2 blokjes hout, was uit eindelijke wel gelukt, hij is dus niet verdraaid tijdens het rijden zeg maar, maar zou dit extra trilling kunnen veroorzaken ?

de als niet te min zal ik de steun zsm goed doen


berkel

brain,

schudde de diesel bij jou ook zo tijdens het afzetten, en is die misschien verbeterd nadat het rubber vervangen is?

BrianTDI

Dat is een beetje het probleem, die rubber was bij mij door gescheurd. Vervangen en stukken beter, maar toch blijft het schudden.
Nog een steun vervangen (distrubutie zijde), weer een tikkie beter. Maar nog vind ik het flink schudden/trillen bij het afzetten en starten, ook stationar (in z'n D vooral).

Daarom binnen kort de steun en maar recht in zetten (staat nu onder een hoek), ik denk dat ik er niet aan ontkom om meerdere steunen te vervangen.
Niet dat de auto niet lekker rijd ofzo, maar heb het gevoel dat het gewoon beter kan/hoort

berkel

ja ik ken dat gevoel. Vooral als je weinig ervaring hebt met andere diesels dan blijft het gissen.
Maar bij mij is de dieselpomp nu goed op tijd gezet en het is al een heel stuk minder.

BrianTDI

Citaat van: berkel op 14-07-2012 12:58:22
ja ik ken dat gevoel. Vooral als je weinig ervaring hebt met andere diesels dan blijft het gissen.
Maar bij mij is de dieselpomp nu goed op tijd gezet en het is al een heel stuk minder.

Waar heb je dat laten doen als ik vragen mag?

berkel

Bij Harkink in Laren gelderland. Is een oud volvo monteur die voorzich zelf is begonnen.