Ruitensproeier achter werkt niet

Gestart door martijn1989, 09-02-2012 11:26:53

Vorige topic - Volgende topic

mehn

Citaat van: martijn1989 op 28-02-2012 11:55:20
Zit het terugslag klepje thv het bovenste of onderste deel van de achterlichten?

Achter het speakerkapje aan de bijrijderskant.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

hathü

Bij mij zit daar zo,n wit buisje , achter de klep bij de sproeier zit nogmaals een terugslagklepje. Is dat witte buisje wel een terugslagklepje, als ik er in kijk zie ik enkel een zeefje zitten?

Mijn sproeier sproeit ook niet meer, pomje loopt wel, overigens mis ik de sproeier niet, als ik de achterruitwisser nodig hebt regent het en is de ruit al op natuurlijke wijze nat. De terugslagklepjes heb ik gratis mee gekregen bij Harrie Arendsen, aardige jongens die Volvo dealers :D. Vandaag of morgen maar eens vervangen dat spul.

martijn1989

@hathü

Laat me ff weten wat je hebt ondervonden en gerepareerd. Wellicht is er bij mij hetzelfde aan de hand.

Binnenkort maar weer eens verder op onderzoek uit. Die ruitensproeier moet toch een keer gaan werken :eusa_pray:

hathü

Zal ik doen, dan wel even geduld, ben vanaf vandaag 2 weken druk,druk, veel diensten werken en sociale verplichtingen. Ga er van uit dat als ik het witte pijpje bij de tweaters achter vervang en het terugslagklepje in de achterklep de sproeier weer sproeit.