Turbo fluit overmatig

Gestart door christianvanloon, 25-01-2012 21:40:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mr Rens

Citaat van: Ludo op 26-01-2012 21:38:57
Wat is meer power?, beide al eens het vermogen gemeten?.
Dat je in de ene auto meer geluid hoort dan de andere, is ook niet vreemd, als bv een simpele doorvoer tule niet meer goed op z'n plek zit, heb je meteen al een ander motor/turbo geluid.
Idem met motorsteunen....

En met isolatie wat in je dashboard zit! Ik heb een paar dagen zonder gereden en rij nu weer met (dash wissel) dat maakt ook al mega verschil!
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

christianvanloon

Gisteren even de C70 bij de kop gepakt;

Bij ET een vacuumslangenset gekocht (zwart) en gemonteerd.
Slangen waren niet kapot, wel hard en brokkelig.
Alles vervangen wat ik tegen kwam (onderste op de Turbo is wel écht een crime trouwens).

Maar bij het loshalen van de buis die van Turbo naar intercooler loopt (over het motorblok), zag ik dat de mof (dat kleine stuk slang direct op de turbo) compleet gescheurd was tussen de slangklemmen in.

Dit vervangen door een origineel en alles weer gemonteerd.
Het overmatig fluiten is nu al stukken minder, hoewel het nog steeds meer is/lijkt dan de S70 T-5 van mijn kameraad.

Iemand tips waar nu naar te kijken om rustig e.e.a. op te lossen?

arjenT5R

heb je de rest van je ic piping ook gesjekked?
Intercooler zelf nog heel?


Heb je nu ook weer vermogen terug na je reparaties?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

M a r c

Het is een utopie om te denken dat iedere T5 net zo hard moet gaan.... je hebt altijd kleine verschillen en de accelleratie wordt ook beinvloedt door het merk/type banden, etc.  Je geeft nooit exact op hetzelfde moment gas, dus de ene zal altijd net wat sneller zijn dan de andere. Ook zal de ene turbo meer geluid kunnen maken dan de andere, etc. etc.

Wat ik zo lees is er geen probleem...  je zoekt een oplossing voor iets wat er niet is  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

ulkeman

is zo'n s70 ook niet gewoon stiller dan een c70?


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Turbobiker

Nieuwe kop, nieuwe zuigerveren en een nieuwe turbo (+ slangen). Moet je dan eens kijken hoe die gaat!

Na 250k is het beste er wel af, afhankelijk van gebruik natuurlijk en dan krijg je de verschillen per auto die Mark al noemt.

C is toch niet met automaat en de S met handbak? Dan zit er niet alleen een verschil in wat gevoel betreft, maar ook een duidelijk meetbaar verschil!

En als de wagen nog standaard is: een chipje doet wonderen ;D
De Tussenpaus

christianvanloon

Heren, dank voor de reacties.

Ik lees ook wel eens dat het nu verstandig is de computer opnieuw in te leren?

M.a.w.; heeft dit nu zin / kan dit / hoe werkt dit?


Turbobiker

Citaat van: christianvanloon op 22-03-2012 20:08:04
Heren, dank voor de reacties.

Ik lees ook wel eens dat het nu verstandig is de computer opnieuw in te leren?

M.a.w.; heeft dit nu zin / kan dit / hoe werkt dit?



Dat is dus het zogenaamde tunen waar het halve forum mee vol staat. Er zijn een aantal aanbieders van software die zorgt voor meer vermogen. In jouw geval kan er zomaar 40pk extra bij komen voor een schappelijk bedrag.

Kijk hier: http://www.volvo850forum.nl/index.php/board,15.0.html eens voor meer info!
De Tussenpaus