kachel

Gestart door stotteraar, 02-02-2012 22:25:28

Vorige topic - Volgende topic

stotteraar

Vrienden,

Ik heb een tijdje geleden de kachel vervangen. Nu het lekker meer dan 10 graden vriest wordt de auto niet echt warm. Mijn wederhelft is meerdere 850's en V70's gewend en zegt dat die k*tauto's nooit echt warm worden, maar ik twijfel. Heb ik iets verkeerd gedaan?
Ook gaat, al heb ik maar 100 meter gereden, meteen de ventilator in de motor aan en staat een tijdje te tieren alsof hij een ernstig probleem het hoofd moet bieden.
Is er een verband?

Jeroentjuh

Vervang de thermostaat en temperatuursensor daaronder eens.......

NinaPaul

Mijn alter 1 850 GLT 20v is goed warm en nog snel ook. (met andere modellen heb ik geen ervaring)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

stotteraar

Bedoel je die twee blokjes die aan de voorkant van de auto in de grille zitten geklikt, Jeroen?

Mr Rens

Nee die zitten in je koelsysteem
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

stotteraar

Ff kijken,

die twee blokjes zijn van het koelsysteem?
Die hebben dan toch te maken met het aanslaan van die fan voorin? Of niet?

En waar vind ik de termostaat en de temperatuursensor?

Ries van de Zilverschuit

Bovenste koelslang volgen vanaf radiateur, kom je vanzelf uit bij de plek waar ze zitten. Ze ziet het kabeltje van de sensor ergens onderaan zitten. De thermostaat zit zo ongeveer onder de uiteinde van de slang. Moet je de boel wel losschroeven. Effe zoeken hier: zoveeeeel over geschreven. Is op zich een fluitje van een cent, mits de twee bouten goed loskomen.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

stotteraar

stotteraar

Inderdaad een makkelijke klus.
Alleen jammer dat Arendsen de verkeerde temperathuursensor had meegegeven  ;D.
Gelukkig heeft m'n wederhelft een 27 jaar oude micra die het altijd doet.  :D
Nu werkt alles weer goed, bedankt!