Politie koopt snelle V70's

Gestart door nkasper, 08-03-2012 07:56:05

Vorige topic - Volgende topic

V70 classic

author=mxeryus link=topic=55746.msg1181929#msg1181929 date=1331221850]
CiteerMisschien omdat zo een mislukte SUF niet door de bocht te krijgen is met een beetje een redelijke snelheid  :eusa_think: .
De voorganger van de KLPD - de Rijkspolitie - heeft toch ook in eerste of tweede generatie Range Rovers gereden? In Rotterdam heeft de politie vroeguh in Chevrolet C10/Surburbans gereden, die wilden alleen maar rechtdoor. De gladde klinkers aan het einde van de Oranjeboomstraat, richting Maasbrug waren berucht ;-)

Dat kan wel
Maar ze willen iets voor een achtervolging
Is het wel handig dat ie ook nog wat anders kan dan een dragrace of Hip zijn

Ze waren beter geweest met een RS3 volgens mijn bescheiden mening.

grts
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Laguna-S60R

Citaat van: mxeryus op 08-03-2012 10:41:52
Mmmm.... ik zou toch voor een D5 gekozen hebben en deze wat laten aanpassen. Hoe zit het eigenlijk met de remmen van de S80 T6, kunnen deze het betere remwerk wel aan? Of weet ik het antwoord eigenlijk al.... En de echt snelle diesels (335d, 535d, M550d etc.) zijn volgens mij geen partij voor de T6.

Wat ik begreep is dat voor overdag D5's gebruikt worden en voor de nacht de T6's
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

macdriver

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=61085.msg1006608#new
lees dit eens  door  ;)
ook een leuke site voor twitter om bepaalde dingen te kunnen volgen

mxeryus

Even afgezien van het feit dat we de berichten door een Volvo-gekleurde bril bekijken ;-) ligt alles uiteraard wat genuanceerder. Een snelle Audi/BMW/Mercedes etc. is door de KLPD eenvoudigweg NIET bij te houden. De aanschaf van een handjevol wat snellere Volvo's zal hier niets aan veranderen. Geld speelt ook een rol (waarom eigenlijk - op het totale budget is dit nauwelijks waarneembaar, wat mag handhaving kosten?) maar er zijn meer goed sturende snelle auto's te verkrijgen voor dit specifieke EN incidentele werk. Het is maar goed dat ik niet mag/mocht meebeslissen - iedereen van de KLPD in een BMW X5 en ik een levenslange ban van dit forum
8)

The Demon

Zou er niet gekozen zijn voor de Volvo's omdat er een contract met Volvo is?
Misschien willen ze wel een stel snelle BMW's of Mercedessen maar laat dat contract het niet toe.
Ik weet het niet, ik weet alleen dat het niet ongebruikelijk is dat fabrikanten leveringscontracten voor meerdere jaren afsluiten met (grotere) organisaties.

Groet,
The Demon.

mxeryus

Er geldt een Europese aanbestedingsgrens (was vroeger iets van € 220.000,=), alles wat daarboven zit moet aanbesteed worden om de onderlinge concurrentie te bevorderen en het andere lidstaten mogelijk te maken goederen en/of diensten te leveren. Zolang je eronder blijft, geen probleem, als je erboven komt zijn er wat handigheden om toch datgene te kopen wat je eigenlijk wil. Ooit in Parijs een Volvo brandweerwagen gezien? Nee, zijn allemaal Renaults ;-)

Douwe

:eusa_whistle: :eusa_whistle: En nu maar wachten dat deze auto's op de tweedehandsmarkt komen
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

BenC70ES

Citaat van: tackle op 08-03-2012 10:55:01
Die D5 liep bijna net zo hard als de T5. En hij reed stukken lekkerder.

Toch even geleden dat ik nog zulke onzin gelezen heb...  ;D

On-topic, zal wel een Polestar software opzitten, daar wordt een T6 R-design in US standaard mee geleverd: 325pk, 480nm.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

ronnievolvov70

heel leuk die snelle politie auto's

maar dan moeten ze er wel mee kunnen rijden ;D ;D

Sem

Citaat van: ronnievolvov70 op 08-03-2012 21:59:10

Reken maar dat die KLPD hoge snelheidsjongens goed getraind worden... die houden echt rekening met alles, lastwisseling, etc.. etc..

rpakuypers

Deze mogen weer terugkomen :

GRAPJE  ;D

Deze dus :

Kunnen ze de opbrengst van 2 N-wegen hier in de buurt gebruiken, hebben ze toch mooi 1,1 miljoen .............

Groet,
Roger

martijn.

Citaat van: BenC70ES op 08-03-2012 21:56:28

Toch even geleden dat ik nog zulke onzin gelezen heb...  ;D

On-topic, zal wel een Polestar software opzitten, daar wordt een T6 R-design in US standaard mee geleverd: 325pk, 480nm.
Zit geen polestar op. Heeft wel speciaal politie onderstel en 17,5 inch remmen. Vergelijkbaar met de xc-90 remmen.

tackle

Citaat van: mxeryus op 08-03-2012 16:19:54
CiteerDaarvoor hebben ze dan ook helicopters.
Die een topsnelheid hebben van 259 km/h, vanuit de lucht het overzicht kunnen houden maar regelmatig moeten tanken. En een Apache is wellicht een tikkeltje overdreven.....
Het is in ieder geval wel een Volvo geworden, begrijp alleen niet waarom de niet voor de XC60 hebben gekozen (de XC90 is toch al wat verouderd maar met de V8 niet te versmaden.....).

Meestal zeggen ze dan;  zwaai zwaai.....
enne,...die heli kun je als burgervader toch beter inzetten om illegale schuurtjes te fotograferen, zo in de wijk?
Bovendien mag dat ding snachts niet vliegen.

tackle

Citaat van: BenC70ES op 08-03-2012 21:56:28

Toch even geleden dat ik nog zulke onzin gelezen heb...  ;D

ah, dus jij hebt ook al die rijtrainingen gehad, wekenlang door het land, op motor en auto?  ;D

Ik durf te zeggen dat ik de T5 een zenuwachtig rothok vond en vind. Zeker als ie zowat 150 kilo is overbeladen. bovendien waren de banden geen prio 1 in 3bergen.  En geloof me, een D5 kan dik 230 halen. Als ie maar los genoeg gereden wordt. En wanneer heeft het klpd die 250/260 nou nodig?
Alleen om hier een picca te posten, zoals ik heb gedaan toen ik hier net binnenkwam. Want al heb je nog zoveel rijtraining, 260 geeft grote bloedspetters, as ut fout gaat.

V70 classic

Citaat van: Sem op 08-03-2012 22:46:06
Citaat van: ronnievolvov70 op 08-03-2012 21:59:10

Reken maar dat die KLPD hoge snelheidsjongens goed getraind worden... die houden echt rekening met alles, lastwisseling, etc.. etc..

Bla bla

Die blunders van die grappenmakers zie je op tv niet terug.
Pas nog een briljante wegmisbruikers actie door een rechter afgestraft.
Echter dat zie je niet bij die trol op sbs, dat mag niet van die jankers.
Dat ging overgens over inhalen zonder zicht.
Waar ze normaal een art 5 en zo een cursus voor geven.
Maar niet de man in blauw.
Die mag gewoon blijven horken.
Alles voor de prent, en de Mol zullen we maar zeggen  
Ze rijden met twee dat is wel een voordeel.
Maar dat gezwam wat je wel eens hoort geloof ik niet zo in.
Maar goed je zult het wel beter weten.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.