Downpipe voor LPT V70?

Gestart door TTT242, 04-08-2004 10:48:47

Vorige topic - Volgende topic

TTT242

Een vraagje aan één van de vele Europese autonunners ;).
1. Bestaat er ook een downpipe voor de LPT V70?
2. Welke merken?
3. Kan/moet ik dan  een  uitlaat(achterste gedeeelte) met een 3" nemen. Bvb: als ik en ferrita downpipe neem ( 3" zeker?) dan kan ik daar geen Simons 2.5" onder zetten? Ik dacht dat simons enkel een 2.5" heeft?  is me niet echt duidelijk.
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

BenC70ES

Is gewoon dezelfde downpipe als een T5/R (denk ik) bij jou normaal gezien met rechte flens, ik heb de schuine flens (vanaf model '99)...

Je kan achteraf nog altijd een grotere turbo steken dan... (wel zien dat het dan ook één met rechte flens is)

Ze verlopen allemaal van 3" naar 2.5", dus geen probleem...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

M a r c

Is leverbaar. Jij hebt een vlakke en vast flens (dus niet hetzelfde als een T-5R). Deze is er mét en zonder katalysator. Ik ken alleen Ferrita als leverancier. Heb ze nog nergens anders gezien.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

BenC70ES

Citeerdus niet hetzelfde als een T-5R

Ik bedoelde een T5 of een R X70...

TTT242

Zo, dat is duidelijk. Enkel die zonder katalysator zal waarschijnlijk wel meer vermogen geven, maar hoe het met de autokeuring in België dan zit weet ik ook niet. Heb niet echt veel goesting om de hele boel elk jaar te vervangen. En als ik dat toch die met katal. moet nemen is het verschil met een standaard DP niet meer zo groot.
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

ed

Is niet helemaal waar. De zogenaamde racekat is gemaakt van metaal in tegenstelling tot de standaard kat. Deze is van jeramiek, en heeft wel een hoge stromingsweerstand. De racekat is te vergelijken met een katloze dp met dit verschil dat je hem er voor de keuring niet steeds onderuit hoeft te halen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

BenC70ES

...en dat de prijs dus ook navenant is... (het milieu vaart er ook wel bij)

M a r c

Citaat van: ed op 04-08-2004 13:39:43
Is niet helemaal waar. De zogenaamde racekat is gemaakt van metaal in tegenstelling tot de standaard kat. Deze is van jeramiek, en heeft wel een hoge stromingsweerstand. De racekat is te vergelijken met een katloze dp met dit verschil dat je hem er voor de keuring niet steeds onderuit hoeft te halen.

En zo is het!  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Entuscan

V70 heeft trouwens ook 2 lambda sensors. Waardoor een dp met kat gewoon soepeler werkt op de ecu.
Anders moet je weer beginnen kl**ten met lambda emulators enz.
Dan weet je weer niet als er iets mis is met de A/F regeling enz. (mindere mate aangezien het de achterste is maar toch)
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------