Koude start met problemen.

Gestart door MarcoV, 13-03-2012 22:24:57

Vorige topic - Volgende topic

MarcoV

Vanmiddag met koude start liep de 850 onregelmatig en met gas geven kwam er redelijk veel grijse rook uit de uitlaat en het stonk heel erg naar benzine.
Eenmaal rijdend niks meer aan de hand en bij de volvodealer even laten uitlezen gaf geen foutcodes.
Iemand een idee wat dit (geweest) kan zijn?

Marco

Ps, monteur zei dat het wellicht een brakke temp sensor kan zijn?

Jack v

dan heeft je monteur dat waarschijnlijk helemaal goed.  Geen kvs verlies btw?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

grijzev70tdi

Citaat van: MarcoV op 13-03-2012 22:24:57
Vanmiddag met koude start liep de 850 onregelmatig en met gas geven kwam er redelijk veel grijse rijk uit de uitlaat en het stonk heel erg naar benzine.
Eenmaal rijdend niks meer aan de hand en bij de volvodealer even laten uitlezen gaf geen foutcodes.
Iemand een idee wat dit (geweest) kan zijn?

Marco

Ps, monteur zei dat het wellicht een brakke temp sensor kan zijn?

Hmm klinkt me aardig bekend eigelijk. Vooral als je achteruit de oprit afrijd ruik je de benzine goed. Eenmaal warm geen last. Slecht lopen niet gemerkt eigelijk

EDIT: Ook tempratuursensor of eigenschap van 850?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

thuur

Was de laatste 'rit' toevallig heel kort?

Lijkt erop alsof ie veel te rijk loopt. Temperathuursensor kan zeker een verdachte zijn.

Gr :D

MarcoV

Ja, alleen ff gestart daarvoor en toen uit. Zal hem maar vervangen uit voorzorg.
Is het makkelijk zelf te doen?

MarcoV

)()()sT

Nou, als je daarvoor een keer dus echt maar heel eventjes gereden heb is het gewoon het, zoals ik het noem, "koude start syndroom" ;D

Onze auto's lopen bij elke start heel rijk in de mengselverrijkingsfase. Ik probeer echt elke keer hele korte loop-sessies te voorkomen.

MarcoV

Deze was wel erg onregelmatig en flink roken en het stonk echt heel erg naar benzine. En dit heb ik nog nooit gehad hiervoor,was altijd starten en lopen.

MarcoV

MarcoV

Vandaag de temp sensor vervangen bij ET, nu maar kijken of het wegblijft en of ie wat zuiniger gaat lopen.

MarcoV

grijzev70tdi

Wat voor een verbruik zit je nu gemiddeld op?

MarcoV

Gemiddeld 1 op 7,5 a 8!

MarcoV

grijzev70tdi

Zit je niet ver van ons af. 1 op 9 en dan rijd je met een fluwelen voetje (dus onder de 2500 toeren)