Mijn V70 Desert wind pearl

Gestart door Gewoon Roffel, 30-05-2011 21:50:10

Vorige topic - Volgende topic

henry classic v70

Citaat van: arjen850 op 11-03-2012 13:36:48
Citaat van: elianmars op 11-03-2012 12:54:34
Oei, vandaar dat mijn wagen voor geen meter meer rijdt. Ik ben direct vanaf Fasttech gaan planken  :eusa_wall: :eusa_wall:

Echt? vandaar dat hij niet harder wil als 240.. ;D Staat me eigenlijk iets van bij dat je hem zelf niet eens had opgehaald ;)

Oei, die is scherp :eusa_clap:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

arjen850

Citaat van: Gewoon Roffel op 06-06-2011 22:27:58
Afgelopen zaterdag moest het gebeuren, mijn eerste grote sleutelklus!
Boodschappen gehaald bij Volvo dealer Harrie Arendsen.
Beginnen met een grote uitdaging: de distribtieriem..... met de vraagbaak en een vriend erbij kan niet mis......
Begonnen met het eraf halen van de multiriem, die toch wel heel strak zit, heb ik maar af gesneden(moest toch vervangen worden)
Riemspanner eruit halen (wat een gepruts) toch maar even het koelvloeistofreservoir eraf gehaald en het brandstoffilter incl behuizing losgemaakt zodat ik wat kon spelen met de ruimte.
Beschermkap onder de motor eraf gehaald, binnenspatbord losgehaald en later toch maar in zijn geheel verwijderd (meer ruimte voor een dummie zoals mij)
Zoeken naar de merktekens, niet gevonden dus toch maar afgetekend.
Maar toen de trillingsdemper/krukaspully, inbusschroefjes eruit maar geen beweging in die grote bout te krijgen te krijgen kruipolie, warmstoken haalde niets uit. Omdat ik de auto 's middags weer moest rijden alles er weer opgemeubeld, brandstoffilter vervangen, olie (kroon 10w40) plus filter vervangen.....niet gelukt.
Vandaag gebeld met volvo dealer, probleem uitgelgd en gevraagd of zij een zwaardere luchtsleutel hebben, geen probleem kan morgen langskomen om de bout los te maken, komend weekend nieuwe kansen nieuwe prijzen, misschien met foto's.

O, afgelopen weekend heeft mijn roffel ergens op een parkeerplaats een klein schampschot gehad zonder een briefje van de afzender, waarvoor mijn dank....

Hoe is het uiteindelijk eigenlijk afgelopen met het vervangen van de distributie?

Gewoon Roffel

Citaat van: Gewoon Roffel op 11-03-2012 00:26:12
Nadat een motor is gechipped is, wordt er meestal wel een inloopperiode geadviseerd, omdat er oude delen op nieuwe software moeten inlopen en bytjes en bitjes zich nog moeten gaan zetten.
Maar bij normaal rijden op de openbare weg zal men als men zich aan de verkeersregels regels houdt in Nederland nooit de maximaal toegestane snelheden bereiken.
De eerste 150 km even geen caravan trekken of te zwaar belasten is het enige advies wat ik je kan geven en de auto gebruiken waar hij voor gemaakt is.  ;) ;)

Hier moet je echt niet te licht over denken ;)

Voor de duidelijkheid, dit is een zelf verzonnen stukje onzin (aan proberen te geven met de knipoogjes) ben niet heel erg thuis in het posten op forums zoals jullie wel gezien hebben.

Tunex heeft gezegd dat je de eerste 150 km rustig aan moet doen om de software zich aan te laten wennen/aanpassen.
Ik heb niet doorgevraagd.

Gewoon Roffel

Hoe is het uiteindelijk eigenlijk afgelopen met het vervangen van de distributie?
[/quote]

Auto rijdt nog steeds, ook na het vervangen, natte handen zweten checken checken, tandjes tellen.
Enige wat niet ik niet helemaal goed heb gedaan is dat ik de spanner van de multiriem niet heb vervangen, wat een verschrikkelijk rotding om eruit en erin te zetten zeg!
Op dit moment tikt die dus nu af en toe grr.
Ga ik wel op korte termijn vervangen.

elianmars

Citaat van: arjen850 op 11-03-2012 13:36:48
Citaat van: elianmars op 11-03-2012 12:54:34
Citaat van: Gewoon Roffel op 11-03-2012 00:26:12
Nadat een motor is gechipped is, wordt er meestal wel een inloopperiode geadviseerd, omdat er oude delen op nieuwe software moeten inlopen en bytjes en bitjes zich nog moeten gaan zetten.
Maar bij normaal rijden op de openbare weg zal men als men zich aan de verkeersregels regels houdt in Nederland nooit de maximaal toegestane snelheden bereiken.
De eerste 150 km even geen caravan trekken of te zwaar belasten is het enige advies wat ik je kan geven en de auto gebruiken waar hij voor gemaakt is.  ;) ;)

Hier moet je echt niet te licht over denken ;)

Oei, vandaar dat mijn wagen voor geen meter meer rijdt. Ik ben direct vanaf Fasttech gaan planken  :eusa_wall: :eusa_wall:

Echt? vandaar dat hij niet harder wil als 240.. ;D Staat me eigenlijk iets van bij dat je hem zelf niet eens had opgehaald ;)

Ding gaat veel harder dan 240, hoor :eusa_whistle:

En ik heb 'm inderdaad bij Johann opgehaald. Die woont bij Fasttech om de hoek  ;D

Gewoon Roffel

Morgen naar Pul voor het op tijd zetten van de dieselpomp.
Laat hem ook even kijken/luisteren naar het gesis in het vooronder. :o

Gewoon Roffel

Bij Pul geweest, wat een ervaring, wat een energie, wat een man, heerlijk.
Hij is direct benoemt tot vriend van de familie.  ;D

Pomp op tijd laten zetten, moest aardig wat aan gebeuren.
Stond op 2.2 iets en moest tussen 4 en 6 iets staan (als ik het goed heb) direct een ander geluid.

Ongevraagd nog advies gekregen , vacuümpomp = defect hij tikt, bij pompen op de rem is hij stil zoals op het forum te lezen is.
Hij tikt alleen bij stationair, als hij het ook doet onder het rijden, dan kan er schade ontstaan en moet hij dus vervangen worden aldus meneer Pul
Eb in de schatkist dus stellen we dit klusje nog even uit.
Gaf mij trouwens nog de prijs van de pomp 185 e ex + eventueel 35 e ex om er in te laten zetten!! :eusa_dance:
Das heeeeeeel netjes in vergelijk met andere prijzen die ik op het forum wel eens gezien heb.

Maar de voor mij hele belangrijke vraag: wat is de sis?
Meneer Pul ging even op het gas staan (ik kreeg er kromme tenen van) dus rond de 4500 toeren.
Moeilijk te horen, rondje rijden, vol gas de garage uit sis sis sis, met gillende banden weer tot stilstand na een klein stukje trappen.
Intercooler slang stuk  :eusa_clap:
Mijn hypochondrie (lekke verstuiverhouders, cilinderkoppaking doorgesleten,enz enz) weer gerust gesteld.

We hebben dus weer een klus te doen, internet even op om te zoeken waar je zoiets kunt kopen of zijn er suggesties?

grijzev70tdi

Voor de slang kom je bij de dealer terecht denk ik
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Gewoon Roffel

Citaat van: grijzev70tdi op 15-03-2012 22:15:18
Voor de slang kom je bij de dealer terecht denk ik

Zijn die nergens anders te koop?
Zal wel een hoofdprijs zijn dan?

Jack v

Verwijst Uden of op een andere sloperij
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

UserID6342

Maak eens een foto van die slang (of omschrijf even goed welke je nodig hebt) want ik heb nog een aantal intercoolerslangen hier liggen van een dieseltje. Misschien dat ik je ermee kan helpen

Gewoon Roffel

Citaat van: Dirk342 op 16-03-2012 05:39:40
Maak eens een foto van die slang (of omschrijf even goed welke je nodig hebt) want ik heb nog een aantal intercoolerslangen hier liggen van een dieseltje. Misschien dat ik je ermee kan helpen

Dat zal ik doen maar komende week nog geen tijd.