T5-R bij PG Auto's in Papendrecht

Gestart door adwo, 29-07-2004 01:02:41

Vorige topic - Volgende topic

adwo

Hallo,

Eerste post hier, dus hopelijk hebben jullie wat geduld met me!  ;)

Op dit moment ben ik op zoek naar een T5-R, een R of een V70R. Ik ga van baan veranderen en ik moet daarbij mijn leaseauto inleveren.

Vandaag heb ik met een groene uit 1995 gereden bij PG Auto's in Papendrecht. Het betreft hier een auto uit Italië met 98K en een volledig onderhoudsboekje. De auto vond ik niet echt sportief, maar ik ben dan ook wat meer 'hard core' gewend (BMW E30 M3 voor de hobby, Renault Clio Sport als leasebak).

Ik heb echter de 850 T5-R altijd een ongelooflijk stoere bak gevonden, met de mooiste velgen ooit en de ruimte is ook mooi meegenomen met een gezin..

Anyway, tijdens de proefrit viel een sissend geluid met remmen op, na enig zoekwerk werd dit aangeduid als een vacuumlek. Je hoort het sissen beter als je onder de auto luistert... Klopt deze diagnose?

Verder vond ik de aircopomp wat herrie maken, het blok hangt mooi stil als de compressor aanslaat maar ik hoor hem draaien als je in de auto zit. Doen ze dit allemaal of is dit een bekend probleem?

De vraagprijs is EUR 13950. Ik kan eventueel de 320 mm performance remmen en een Ferrita roestvrijstalen uitlaat overnemen, is dat interessant?

Bedankt voor de reacties!

Adwo

JCviggen

14K euro is veeeeeeel te veel voor die auto! Ik heb niet echt iets tégen Italiaanse modellen, maar de Nederlandse/Duitse bv. met 2.3l motor zijn toch iets prettiger.

Een T-5R zou max. ongeveer rond de 10.000 mogen komen (NL) of rond de 8000-8500 in Duitsland.

Bekijk www.mobile.de eens zou ik zeggen! Heb de mijne uit duitsland gehaald en 100% tevreden dat ik het heb gedaan.

edit : WELKOM :)
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Peth©oni

gebruikt de zoek functie eens op pg papendrecht..... er is al eens iets over gezegt....

welkom in ierder geval en succes met de keuze !!

2.0keijzer

Ik ken de eigenaar, die zal je geen oor aannaaien. Hij verkoopt de auto in opdracht van een klant. Ik heb zelf een italiaan gehad en het grootste nadeel is dat je hem lastiger zult verkopen dan een 2.3
Daarbij: in italie koop je een T5R tuseen de 5.000 en 7.000.-, tussen de 6 en 7 heb je al een R.
Tel daarbij ca. 2000.- euro op voor transport en BPM en ca. 1.000 om de auto in goede staat te krijgen (italiaanse auto's zijn minder secuur onderhouden) en je bent tussen de 8 en 10 klaar. Hou je 4000.- in je zak, da's bijna 9.000 gulden :o
En 98.000 of 198.000 KM, ook voor deze auto's is er maar 1 verschil: 100.000!

adwo

Heren,

Bedankt voor de reacties. Ik was domweg vergeten dat een Italiaan een 2-liter was. Dan valt ie dus al af voor mij.

Is verder wel een nette auto, de km stand kan heel goed kloppen als je naar de staat van het interieur kijkt...

Zoek nog wel ff verder!

Groet,

Adwo

mehn

Citaat van: adwo op 29-07-2004 10:34:09
Ik was domweg vergeten dat een Italiaan een 2-liter was. Dan valt ie dus al af voor mij.

??? ???

Volgens mij ontgaat mij hier iets  :-\

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

JCviggen

Citaat van: mehn op 29-07-2004 10:53:04
Citaat van: adwo op 29-07-2004 10:34:09
Ik was domweg vergeten dat een Italiaan een 2-liter was. Dan valt ie dus al af voor mij.

??? ???

Volgens mij ontgaat mij hier iets  :-\

Hij wil blijkbaar een 2.3 en geen 2.0 ?
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

mehn

Citaat van: JCviggen op 29-07-2004 11:41:37
Hij wil blijkbaar een 2.3 en geen 2.0 ?

Blijkbaar...ik dacht dat hij een (T5)R wilde  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: