Vreemd euvel handrem

Gestart door Red Devil, 19-03-2012 22:16:57

Vorige topic - Volgende topic

Unexist

Heb je al geprobeerd om even je wielen terug te monteren en dan even een stukje rijden? misschien moet het zich zetten. Trouwens heb je een R? ik had dus de verkeerde kabels die waren te kort en kreeg ook het kunstof dopje zeg maar niet terug gestoken gebeld met de technise centrale en zijden dat ik toch de goede kabels had.. echter waren de kabels te kort dus liep het zooitje  bij mij ook telkens aan. Meet anders even de oude en de nieuwe dat heb je zo gezien!.
Volvo C70 T5 Garrett GT2876R - Siemens 630cc Injectors - 3'' Downpipe - 3'' Catback - 60mm Intercooler - Fasttech Powered - 400+ PK
Volvo 855 R 350+ PK    (Sold)
Volvo 855 GLE (Sold)
Volvo S60 2.4 (Sold)

JvW

Citaat van: Unexist op 03-09-2012 09:28:02
Heb je al geprobeerd om even je wielen terug te monteren en dan even een stukje rijden? misschien moet het zich zetten. Trouwens heb je een R? ik had dus de verkeerde kabels die waren te kort en kreeg ook het kunstof dopje zeg maar niet terug gestoken gebeld met de technise centrale en zijden dat ik toch de goede kabels had.. echter waren de kabels te kort dus liep het zooitje  bij mij ook telkens aan. Meet anders even de oude en de nieuwe dat heb je zo gezien!.

Geen R. Een gewone 10V.
De kabellengte is goed (ik heb genoeg speling). Ik heb ook zat ruimte om dat kunststof dopje te monteren, maar het wil gewoon niet er in klikken zeg maar.
Morgenavond eens kijken naar het onderdeelnummer op de schoentjes. Ik denk toch echt dat het de verkeerde schoentjes zijn.

Unexist

Citaat van: JvW op 03-09-2012 09:43:45
Citaat van: Unexist op 03-09-2012 09:28:02
Heb je al geprobeerd om even je wielen terug te monteren en dan even een stukje rijden? misschien moet het zich zetten. Trouwens heb je een R? ik had dus de verkeerde kabels die waren te kort en kreeg ook het kunstof dopje zeg maar niet terug gestoken gebeld met de technise centrale en zijden dat ik toch de goede kabels had.. echter waren de kabels te kort dus liep het zooitje  bij mij ook telkens aan. Meet anders even de oude en de nieuwe dat heb je zo gezien!.

Geen R. Een gewone 10V.
De kabellengte is goed (ik heb genoeg speling). Ik heb ook zat ruimte om dat kunststof dopje te monteren, maar het wil gewoon niet er in klikken zeg maar.
Morgenavond eens kijken naar het onderdeelnummer op de schoentjes. Ik denk toch echt dat het de verkeerde schoentjes zijn.

Ah ok dan is dat in ieder geval uit gesloten. Dat had ik bij mij ook dat is gewoon omdat het niet orgineel is.. Heb ze netjes afgekit en dat blijft wel goed zitten moet ik zeggen is ook 100% water dicht. Vreemd!
Volvo C70 T5 Garrett GT2876R - Siemens 630cc Injectors - 3'' Downpipe - 3'' Catback - 60mm Intercooler - Fasttech Powered - 400+ PK
Volvo 855 R 350+ PK    (Sold)
Volvo 855 GLE (Sold)
Volvo S60 2.4 (Sold)

Douwe

Ik heb de zelfde klacht gehad bij de mijne,
De handremkabel aan de linkerkant was kapot bij de klem waar hij aan het onderstel vastzit.Hierdoor had ik roestvorming tussen de binnen en de buitenkabel.
Achteruit deed hij het wel , maar vooruit niet.

Succes met het vervangen (als het klopt)
"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

JvW

Citaat van: Douwe op 03-09-2012 11:59:37
Ik heb de zelfde klacht gehad bij de mijne,
De handremkabel aan de linkerkant was kapot bij de klem waar hij aan het onderstel vastzit.Hierdoor had ik roestvorming tussen de binnen en de buitenkabel.
Achteruit deed hij het wel , maar vooruit niet.

Succes met het vervangen (als het klopt)

Daar was bij mij dus de rechterkant kapot. Ook roestvorming tussen binnen- en buitenkabel.
De vervanging is dus al uitgevoerd, maar zonder resultaat.

patrick uit oss

ik heb en tijdje terug mee gemaakt met brembo schoenen dat deze een tikje breeder waren dan origineel

JvW

Nou, het nummer op de handremschoentjes opgezocht: 31262484.

Ik kan echter niets terugvinden op dit nummer. Aan de opbouw van het onderdeelnummer, kan ik wel zien dat het in een reeks past. Bij EstateServices kom ik echter dit nummer nergens tegen.  :eusa_wall:

Zou ik dan toch echt een foutief setje handremschoentjes ontvangen hebben bij de dealer?  :eusa_think:

thuur

Citaat van: JvW op 17-09-2012 20:36:09

Waar staat dat nummer?

Gr ???

JvW

Citaat van: thuur op 17-09-2012 23:11:35
Citaat van: JvW op 17-09-2012 20:36:09

Waar staat dat nummer?

Gr ???

Op de zijkant van één van de handremschoentjes is dit nummer ingestanst.

thuur

Zelfs Google kent het nummer niet, en dat is toch wel een grote 'referentiedatabank'. Wat staat er op de factuur?

Gr :eusa_think:

fust850

Bij mijn 855 had ik ook dergelijke handremproblemen.

Bij nader onderzoek op de brug bleek dat een vorige eigenaar/chauffeur iets behoorlijk hard geraakt moet hebben met de onderkant van de auto.  Resultaat was dat het "kanaal" waar de handremkabels doorlopen zwaar verbogen was, waardoor de kabels zich kapot geschuurd hebben.

Gelukkig had mijn monteurke het rap in de gaten bij de APK voorbereiding. Met een (voor)hamer en een set nieuwe kabels is alles weer opgelost...
Zweedse wolf in schaapskleren:  Ford S-Max 2.5ST Roffelbus

JvW

Citaat van: thuur op 18-09-2012 09:21:02
Zelfs Google kent het nummer niet, en dat is toch wel een grote 'referentiedatabank'. Wat staat er op de factuur?

Gr :eusa_think:

Daar was ik dus ook al achter. Gezien het begin van het nummer is het wel een onderdeelnummer van Volvo, maar zelfs in de diverse webshops kan ik niets terugvinden. We hebben vorig jaar toch achter nieuwe remschijven gemonteerd? Ik kan de factuur van je niet meer vinden, maar volgens mij was het achter. Het kan toch niet liggen aan het feit dat er andere schijven gemonteerd zijn?

Ik vrees dat ik de factuur niet meer heb.... Die is ook al meer dan een jaar oud, dus die zal al wel in het oud papier beland zijn.

thuur

Citaat van: JvW op 18-09-2012 11:03:34

Daar was ik dus ook al achter. Gezien het begin van het nummer is het wel een onderdeelnummer van Volvo, maar zelfs in de diverse webshops kan ik niets terugvinden. We hebben vorig jaar toch achter nieuwe remschijven gemonteerd? Ik kan de factuur van je niet meer vinden, maar volgens mij was het achter. Het kan toch niet liggen aan het feit dat er andere schijven gemonteerd zijn?

Ik vrees dat ik de factuur niet meer heb.... Die is ook al meer dan een jaar oud, dus die zal al wel in het oud papier beland zijn.

Als je het niet openbaar wilt hebben geef je maar een gil, dan haal ik het weg:
3-11-2011, 214.500km: ashoes vervangen, carterventilatie, remmen, APK
Kroon 10W40 Torsynth
Oliefilter
Interieurfilter, Bosch
Ashoes
2x Remschijf Voor, Bosch
Remblokset Voorzijde, Volvo
Remblokset Achterzijde, Volvo

Remklauw, gebruikt
Olieafscheider

En nog wat klein spul zoals slangklemmen, knie-stukjes, vacuumslang, pakkingen. Ashoes en remmen waren APK-punten.

Gr ;)

JvW

Citaat van: thuur op 18-09-2012 23:58:01
Citaat van: JvW op 18-09-2012 11:03:34

Als je het niet openbaar wilt hebben geef je maar een gil, dan haal ik het weg:
3-11-2011, 214.500km: ashoes vervangen, carterventilatie, remmen, APK
Kroon 10W40 Torsynth
Oliefilter
Interieurfilter, Bosch
Ashoes
2x Remschijf Voor, Bosch
Remblokset Voorzijde, Volvo
Remblokset Achterzijde, Volvo

Remklauw, gebruikt
Olieafscheider

En nog wat klein spul zoals slangklemmen, knie-stukjes, vacuumslang, pakkingen. Ashoes en remmen waren APK-punten.

Gr ;)

Dank!!!

Dat was het. Geen probleem dat het hier staat hoor.
Duidelijk is in ieder geval dat het niet door de remschijven kan komen.

Ik ga denk ik maar eens een ander setje handremschoentjes ga bestellen. Kijken hoe het dan draait.