Even voorstellen: ruurd

Gestart door ruurdp, 19-08-2012 19:49:33

Vorige topic - Volgende topic

ruurdp

Hallo allemaal,

Mijn naam is Ruurd en ik ben sinds ruim 2 maanden de trotse bezitter van een 850 station 2.5i G3 uit '96. Hij heeft bijna 5 ton op de stilstaande teller en de motor loopt als een zonnetje.
Ik heb nooit veel met volvo gehad, het was mijn vriendin die graag een volvo wilde. Ik vond ze te groot, niet zuinig genoeg en te duur in wegenbelasting. Mijn broer attendeerde mij er op dat de 850 goed op gas rijd en niet te slopen is. Ik heb mij enigszins laten mee slepen door het enthousiasme van mijn vriendin en we zijn op zoek gegaan naar een leuke 850.
Na een paar weken zoeken hebben we ons huidig exemplaar gevonden, sindsdien ben ik liefhebber.

Na aanschaf bleken echter de km-teller en de dagteller niet te werken. Verder blijft de achterklep niet meer open staan bij koud weer. Beiden bleken veelvoorkomende kwaaltjes te zijn.

Na kort zoeken op het forum bleek dat het probleem met de km-teller waarschijnlijk het befaamde tandwieltje is. Vandaag de boel open gemaakt en ja hoor; het was het tandwieltje. Deze wil ik binnenkort vervangen, maar nu wil ik natuurlijk graag de originele km-stand weten.
Ik hoop dat er iemand in de buurt van Harderwijk mij kan helpen met het uitlezen van een OBD2.

http://i45.tinypic.com/nds1k.jpg

http://i47.tinypic.com/2ldh8vo.jpg

Boeijke

Galactica

Welkom hier, leuk dat je dit forum gevonden hebt.

Miel850

En hulde voor de standvastigheid van je vriendin!
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

ruurdp

En de km-teller stand is ondertussen bekend, combi-garage in Groningen heeft mij hier vriendelijk mee geholpen  ;D. Binnenkort ga ik hem repareren en op de juiste stand zetten.
Nog bedankt voor het plaatsen van de foto's! Kennelijk heb ik iets verkeerd gedaan.

Jeroentjuh

Citaat van: ruurdp op 25-08-2012 13:26:52
En de km-teller stand is ondertussen bekend, combi-garage in Groningen heeft mij hier vriendelijk mee geholpen  ;D. Binnenkort ga ik hem repareren en op de juiste stand zetten.
Nog bedankt voor het plaatsen van de foto's! Kennelijk heb ik iets verkeerd gedaan.

En wat is de echte km-stand? ;D

ruurdp

Hij heeft nu 496.233 op de teller staan maar heeft een teller verschil van 18447. Dus totaal 514.680. Netjes toch?