Voor olielekkage weg

Gestart door riscybeertje, 22-03-2012 21:13:00

Vorige topic - Volgende topic

riscybeertje

Nou heb ik  weer,

Druppels olie op de oprit naar garage kering stuk,laten maken. ga ik hem ophalen zegt men ja maar ook de motorsteun onder stuk. stuurstangen zit speling op en achterschokbrekers zijn aan vervanging toe binnenkort. Auto meegenomen en volgende dag sjips weer olie eronder. terug carterpanpakking waarschijnlijk lek., maar kon een aantal bouten aandraaien dus beetje hoop dat lekkage voorbij zou  nou niets is minder waar. Dit blijkt dus een klusje te zijn van een uurtje of 5 sleutelen. Oke bleek ook de draagarmen aan vervangen toe te zijn nou die vandaag maar weer vervangen. Zag ook dat daar de rubbers ook ver van heen waren van de stabilisatorstangetjes veer versleten waren dus die ook maar binnekort nieuwe erop.Eindresultaat tot nu toe nog steeds olielekkage en € 700 euro lichter in 10 dagen en dan moet de carterpakking nog vervangen gaan worden a € 300,- Hopelijk ben ik er dan even vanaf..............

Frysian-John

Welk type auto heb je? Een standaard 850 is al bijna total-loss, voor dat bedrag.

NinaPaul

Dus je laat een keerring maken en hij komt lekkend terug?

Ik zou garantie claimen, toch zeker een gereduceerde prijs.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

ramonmartin

Citaat van: Frysian-John op 24-03-2012 11:53:15
Welk type auto heb je? Een standaard 850 is al bijna total-loss, voor dat bedrag.

Dus als er bij een 850 een reparatie komt van rond de 1000 euro kan je hem beter de sloop op schoppen? :eusa_think:

Als je een auto koopt die nieuw meer dan 30000 euro heeft gekost, moet je niet raar staan te kijken als je zo'n bedrag voor een reparatie kwijt bent, ook al is de auto al 15 jaar of ouder, voor mensen die dat teveel vinden is een trapauto misschien een beter idee. :eusa_wall:

EdenAli

Geen rest olie wat er nog in zat?
Of is de bak en omgeving van de keering goed olie vrijgemaakt?

rifwachter

Citaat van: ramonmartin op 24-03-2012 12:16:39
Citaat van: Frysian-John op 24-03-2012 11:53:15

Dus als er bij een 850 een reparatie komt van rond de 1000 euro kan je hem beter de sloop op schoppen? :eusa_think:

Als je een auto koopt die nieuw meer dan 30000 euro heeft gekost, moet je niet raar staan te kijken als je zo'n bedrag voor een reparatie kwijt bent, ook al is de auto al 15 jaar of ouder, voor mensen die dat teveel vinden is een trapauto misschien een beter idee. :eusa_wall:

Tja, dan zouden wij als dealer veel auto's naar de sloop moeten brengen........
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Boeijke

Ik zou iig ook een soort van garantie/coulance proberen te verhalen bij die garage. Hij komt lekkend terug, dus of niet goed gemaakt of ze hebben echt niet verder gekeken.

Waar had je em naar toe gebracht als ik vragen mag, je komt ook bij mij uit de buurt.

En idd, "total loss" verklaren is onzin. Dit zijn gewoon dingen die een keer komen. Alleen TS heeft de pech dat alles in 1x komt.

Willem

Robinjo

Tis een TDI toch? Dan zal de oliepomp-pakking wel lekken.....zeker als deze nog de oude papieren pakking heeft

riscybeertje

Hallo allemaal

Het is een V70  TDi ban 98
Het is nu alleen nog de oliepomppakking en carterpanpakking vervangen en dan kan er haast niets mer lekken.

Ja kleine 800 euro maar goed heb er wel een dijk van een auto weer voor. Verder is hij gewoon echt puntgaaf in orde.
Mij is het het waard in ieder geval. Dennis gaat binnenkort de pakking vervangen.

Auto is naar een vakgarage geweest hier in Oss heb er verder geen klachten over. Jammer mischien was het niet de kering van de krukas maar goed die is nu ook vervangen .

Gr Peter