NGK Irirdium

Gestart door Jeroentjuh, 07-10-2011 12:34:49

Vorige topic - Volgende topic

Jeroentjuh

Ik wou eens even weten of er mensen zijn die ervaring hebben met de Iridium bougies van NGK, de IFR6B11.

Is er verschil met de Denso Iridium's? Geschikt voor Turbo of Non-Turbo?

LASER Iridium+

Laser Iridium+ spark plugs provide superior ignitability and long service life. Smallest tip diameter available Iridium / Platinum surfaces ensure slow wear rate providing stable idle, superior anti fouling, improved fuel efficiency and lower emissions

* Laser welded Iridium center electrode tip
* Platinum disc welded to backside of ground electrode provides long life
* Trivalent Metal Plating for superior anti-corrosion and anti-seizing
* Faster starts and quicker acceleration
* Better fuel economy and lower emissions
* Best OEM Iridium spark plug available
* Original Equipment Manufacturer approved design

Martijn_B

Hoi,

als je een t-5r rijdt dan zou ik zeker voor de OEM Volvo bougies gaan. De 850 is super gevoellig in de ontsteking, en zeker na chippen. Ik had Denso Iridiums en mijn t-5r stotterde en miste somsen stotterde. Met de OEM bougies loopt hij super, en ook zwaarder getunede 850's maken vaak nog gebruik van OEM bougies.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Jeroentjuh

Citaat van: Martijn_B op 07-10-2011 13:52:30
Hoi,

als je een t-5r rijdt dan zou ik zeker voor de OEM Volvo bougies gaan. De 850 is super gevoellig in de ontsteking, en zeker na chippen. Ik had Denso Iridiums en mijn t-5r stotterde en miste somsen stotterde. Met de OEM bougies loopt hij super, en ook zwaarder getunede 850's maken vaak nog gebruik van OEM bougies.

Weet ik  ;) maar was alleen ff benieuwd of er iemand ervaring heeft met deze, of de kwaliteit te vergelijken is met die van de Denso's, want dan hoef ik ze dus niet  ;D

peteRRR

Bij mij gaan de Denso Iridium meer dan prima,...eigenlijk een beetje vreemd dat het bij de 1 zo is en bij de ander zo.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

-D©©©L-

Citaat van: Jeroentjuh op 07-10-2011 15:14:35
Citaat van: Martijn_B op 07-10-2011 13:52:30
Hoi,

Weet ik  ;) maar was alleen ff benieuwd of er iemand ervaring heeft met deze, of de kwaliteit te vergelijken is met die van de Denso's, want dan hoef ik ze dus niet  ;D

Ik rij probleemloos 50 a 60 k met een setje NGK BKR8EIX. Met originele bougies was het na 10 a 12 K echt wel afgelopen. (LPi, getuned)

Jeroentjuh

Maar is de IFR6B11 voor een Turbo motor?

thuur

Citaat van: Jeroentjuh op 08-10-2011 11:18:12

Voor die bougies krijg ik OEM nummer 30731383. Dat zou dus een set voor de XC90 zijn. Wel veel geld, 30 euro ex voor een bougie-tje..

Gr :eusa_shifty:

Jeroentjuh

Voor iets meer kan ik een setje van 5 stuks hebben, vandaar mijn vraag ;)

-D©©©L-

Citaat van: Jeroentjuh op 08-10-2011 11:18:12

Nee, deze is voor de Yamaha/Volvo V8 uit de S80 en XC90.

Jeroentjuh

Weet ik, maar deze zijn dus niet geschikt voor de 850, in mijn geval dan de turbo? Wat is er verkeerd aan de specs, warmte graad?

-D©©©L-

http://www.ngkntk.nl/fileadmin/templates/Dokumente/NL/downloads_not_used_in_downloadarea/ngk_zuendkerzen_code_nl.pdf

Er lijkt wat verschil te zijn in de constructie waarop de bougie afdicht op de kop. Het zou inderdaad best eens kunnen passen.

Jeroentjuh

Ik heb ze naast elkaar gehad maar kon geen verschil zien, maten waren ook gelijk. Zal nog eens zoeken voor de specs.

Jeroentjuh

De NGK's voor de voor de V8 motor hebben warmtegraad 6, de Denso's voor de non-turbo zijn ook 6 (IK20) en voor de turbo zijn 7 (IK22). De originele bougie's voor de 850 hebben ook warmtegraad 6 (R6).

Ik dacht dus misschien is het iets voor de mensen die toch de Iridium bougies eens willen proberen maar de Denso's te duur vinden.

Een setje voor de V8 motor kost 81 euro excl. Koop je 2 setjes, heb je 16 bougies, genoeg voor 3 850's. Zou je met een beetje clubkorting op zo'n 55 euro per setje van 5 uitkomen.

Ik zal de 2 bougies qua passing nog eens goed vergelijken maandag......

Jeroentjuh

Citaat van: Jeroentjuh op 09-10-2011 13:42:38

Vergelijkingsmateriaal had ik al weg gegooit eusa_wall, tja en zulke setjes hebben we niet op voorraad........

Jeroentjuh

Citaat van: Jeroentjuh op 21-10-2011 13:36:26
Citaat van: Jeroentjuh op 09-10-2011 13:42:38

Vergelijkingsmateriaal had ik al weg gegooit eusa_wall, tja en zulke setjes hebben we niet op voorraad........