Achterruitenwisser deel 2

Gestart door Edwin, 31-07-2004 12:08:18

Vorige topic - Volgende topic

Edwin

Ik heb op aanraden van Reitse gezocht op dit onderwerp en heb nu toch een paar vragen.
Ook met de wisser v/d ruit af stopt ie er halverwege mee. Dus heb ik inmiddels de boel losgehaald en geconstateerd dat het motortje wel gewoon ronddraait. Ook toen ik het draaiende asje probeerde tegen te houden om te kijken of ie bij iets weerstand zou stoppen lukte dat niet en draaide ie door (draait trouwens wel langzaam?). Dus volgens mij is de motor dan nog wel goed toch?
De wisser zelf draait heel zwaar rond als ik het met de hand probeer, zelfs nu ie losgekoppelt is v/h motortje, het lijkt mij dan dat ie vastzit of hoort dit zo zwaar te gaan?

Nu zag ik via de zoekfunctie dat ook de as v/d wisser zelf vast kan gaan zitten. Hoe is deze te los te halen en te smeren?

gr. Edwin.  8)

Edwin

Al opgelost. Aangezien niemand via het forum heeft geantwoord (groot gelijk hoor gezien dit mooie weer.. ;D) Ben ik zelf maar aan het "slopen" geweest, en inderdaad het asje v/d ruitenwisser zat muurvast van de rotzooi en roest. De hele boel uit elkaar gehaald, gesmeerd met kogellagervet en weer in elkaar gezet.
Hij wist weer supersnel en super soepel  ;D ;D
Alleen wel weer twee klemmetjes geknapt en mijn niet nieuwe kofferbakbkledingsgaatjes weer iets uitgelubbert >:( Hopelijk schiet ie nu niet weer iedere keer los. Maandag even bij de dealer nieuwe klemmetjes halen en klaar is Edwin.

@ Jeroentjuh: nog bedankt voor het PB- tje.  ;)

gr. Edwin.  8)

Peth©oni

Dan kan je zelf een slotje op je berichtje zetten..... en op voltooid drukken  ;)