Probleem aansluiten mistlampen V70

Gestart door Boemeltje, 03-04-2012 13:02:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Boemeltje

Zoals in mijn blog ook al genoemd heb ik een probleem met het aansluiten van de mistlampen voor. Na gezocht te hebben op het forum kwam ik tot de conclusie dat ik een J relais en een 213 brug moest hebben, dus deze heb ik gister ontvangen. Na aansluiten van het J relais op plaats 205 op het bord, links bovenin (201 in VIDA) en 213 links onderin heb ik de schakelaar overgehaald. Het enige wat er gebeurde was dat er een zekering doorbrandde. De zekering was niet nummer 17 van de mistlampen, maar 23 van de linker parkeerlichten/kentekenplaatverlichting .

Om aan te geven hoe de boel nu aangesloten zit:
- Mistlampen in de bumper zitten op de stekkers daar aangesloten. Deze stekkers lopen omhoog naar ongeveer de knipperlichten en zijn daar gebundeld met de andere kabels. De lampen zijn nog goed.
- De schakelaar voor het mistlicht is een simpele 'tuimelschakelaar', dus aan of uit en niet zoals de schakelaar voor het mistachterlicht. Er zit een gele aansluiting op die verbonden is met de gele stekker. Het lampje brandt mee met de dashboardverlichting.
- Zekering 17 zit gemonteerd
- J relais op 201 (205 op het bordje) en brug 213 zijn gemonteerd

Heeft iemand enig idee waar ik kan beginnen met het uitzoeken van de oorzaak? Ik heb al even de multimeter er bij gehad, maar ik heb geen idee waar normaal de spanning al dan niet op hoort te staan, dus dat is nu een beetje gissen. En om er nou iedere keer een zekering voor op te moeten offeren schiet ook niet op ;D

haasje

Je relais moet toch echt in positie 201 en niet in 205

Boemeltje

#2
Citaat van: haasje op 03-04-2012 13:05:21
Je relais moet toch echt in positie 201 en niet in 205

Weet ik, maar dat is het nummer wat op het bordje staat. Helemaal links bovenin (die bruine socket) staat 205 onder. In VIDA is dit 201. Dus de bovenste rij van 4 sockets, en dan de meest linkse. Daar zit hij dus nu in :)

Edit: 201 en 213 hier dus:


haasje

welke gele connector heb je gebruikt? links of rechts naast je stuur? Zit in de relais/zekeringskast onder je motorkap relais 106 gemonteerd?

Boemeltje

#4
Citaat van: haasje op 03-04-2012 13:13:06
welke gele connector heb je gebruikt? links of rechts naast je stuur? Zit in de relais/zekeringskast onder je motorkap relais 106 gemonteerd?

De stekker links naast het stuur. Bij het monteren van het J en 213 kwam hier op een paar polen meer spanning te staan in ieder geval :) Overigens heb ik de stekker niet zelf opgezocht, dit heeft Hans nog gedaan. Maar aan de kabels te zien is dit degene die links zit.

106 zou ik even moeten checkenga ik even checken, moment! :)

haasje

Dan heb je waarschijnlijk wel de juiste connector. Relais 201 er niet toevallig iets scheef ingestoken?

Boemeltje

Ik heb 'm er een paar keer uit gehad en weer opnieuw ingestoken, rondom gevoeld of hij goed zat. Volgens mij zit hij er prima in, kan maar op één manier gemonteerd worden volgens mij?

Onder de kap in ieder geval wel een 106:



Overigens wel apart dat de relais voor de CC en brandstofpomp kennelijk missen, die zitten er wel degelijk (werkend) in :P

haasje

Citaat van: Boemeltje op 03-04-2012 13:26:50
Overigens wel apart dat de relais voor de CC en brandstofpomp kennelijk missen, die zitten er wel degelijk (werkend) in :P

Tja jij wilt een tdi rijden, dan moet je die relais missen ;)

jeroen74

Dat foam, is dat een van 1800 verbeteringen?

Boemeltje

Citaat van: haasje op 03-04-2012 19:25:46
Citaat van: Boemeltje op 03-04-2012 13:26:50
Overigens wel apart dat de relais voor de CC en brandstofpomp kennelijk missen, die zitten er wel degelijk (werkend) in :P

Tja jij wilt een tdi rijden, dan moet je die relais missen ;)

Hehe, dat vertelde Dirk me dus ook niet, is voor de benzine natuurlijk :P

We hebben ook even gekeken naar de lampen, en ze gaan een tiende van een seconde aan, maar dan klapt de boel er uit. Waarschijnlijk zit er ergens in de bekabeling iets niet goed, want zonder de lampstekkers aangesloten te hebben knalt zekering 23 er ook uit.

Heeft iemand een tip voor waar te zoeken? De relais zitten 100% zeker op de juiste plek, dat hebben we net nog even gecontroleerd. Als het zoekwerk te veel wordt knal ik er (eventueel samen met Dirk) wel nieuwe bekabeling tussen, maar het liefst sluit ik het natuurlijk origineel aan :)