V70 TDI automaat neemt soms achteruit niet.

Gestart door chiekbol, 15-03-2013 21:02:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

chiekbol

Na mijn 855 verkocht te hebben ben ik aan het rondkijken naar een V70.
Momenteel heb ik eentje op het oog met +-215d kms maar deze heeft het probleem dat de automaat soms niet in achteruit schakelt. Het gaat om een 2.5d V70 van 1999.

Weet iemand wat dit kan zijn?
Is dit zelf en goedkoop op te lossen of ga ik best naar een andere V70 op zoek?

Alvast bedankt.

Broabander

In het ergste geval moet er een nieuwe bak onder, is de auto in het ergste geval nog steeds goedkoper dan een vergelijkbare V70?
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

v40pokemon

Lekker laten staan. Er zijn waarschijnlijk genoeg andere exemplaren te vinden. Bij een 2e hands bak weet je vaak ook niet wat je koopt en dan moet je nog de uren tellen voor de inbouw. Je kunt het met nieuwe ATF-olie proberen, maar ook dan ben je snel een paar 100 verder...

EdenAli

Misschein te weinig olie in de automaat bak?

Marc O.

Lekker laten staan. Dat de verkoper zélf het probleem niet wil oplossen zegt eigenlijk al genoeg.
...The Nile isn't just a river in Africa...

)()()sT

Citaat van: Broabander op 16-03-2013 07:36:28
In het ergste geval moet er een nieuwe bak onder, is de auto in het ergste geval nog steeds goedkoper dan een vergelijkbare V70?

Nou, vind maar eens een AT-bak voor een diesel met niet al teveel kilometers achter zich ;)

NinaPaul

Citaat van: )()()sT op 16-03-2013 09:40:37
Citaat van: Broabander op 16-03-2013 07:36:28
In het ergste geval moet er een nieuwe bak onder, is de auto in het ergste geval nog steeds goedkoper dan een vergelijkbare V70?

Nou, vind maar eens een AT-bak voor een diesel met niet al teveel kilometers achter zich ;)

Op de sloop toch ;) altijd 150dkm :D
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Broabander

Daarom, als je alles in overweging neemt (aankoop, transportkosten, montage en 'zoekkosten') en de auto is dán nog goedkoper, dan kun je het pas serieus overwegen.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

chiekbol

Ai dat is veel minder.
Ik had gehoopt op een vuil of kapot sensor of schakelaartje.
Dat de bak soms achteruit niet neemt is toch een teken dat de bak soms ook wel zijn werk goed doet.
Daarom zou ik beginnen denken aan vuil of sensortoestanden die soms wel goed contact geven en andere keren niet.

Maar als ik jullie zo hoor zit ik duidelijk mis... spijtig maar helaas.

Wat betreft of de auto het nog waard is... 215d kms is ook niet niks maar een nieuwe bak eronder gaan steken zie ik toch ook niet zitten.
Transportkosten die zijn er niet want de automaat werkt volgens mij nog goed, alleen pakt hij soms achteruit niet.

rogerV701998

Citaat van: chiekbol op 16-03-2013 18:25:25
Ai dat is veel minder.
Ik had gehoopt op een vuil of kapot sensor of schakelaartje.
Dat de bak soms achteruit niet neemt is toch een teken dat de bak soms ook wel zijn werk goed doet.
Daarom zou ik beginnen denken aan vuil of sensortoestanden die soms wel goed contact geven en andere keren niet.

Maar als ik jullie zo hoor zit ik duidelijk mis... spijtig maar helaas.

Wat betreft of de auto het nog waard is... 215d kms is ook niet niks maar een nieuwe bak eronder gaan steken zie ik toch ook niet zitten.
Transportkosten die zijn er niet want de automaat werkt volgens mij nog goed, alleen pakt hij soms achteruit niet.

Voor onze auto's wel. Ik heb nu 235.000 km op de klok staan en de automaat doet nog steeds het prima.

UserID6342

Als je zelf kunt sleutelen en de ruimte hebt waarom niet ?  Het kan zomaar zijn dat de PNP switch zo gaar als pap is en dat ding is met een goed half uur vervangen (en tevens een gok van circa 154 euro).  En in het ergste geval een andere bak erachter ?  Tel dan voor aanschaf gemiddeld tussen de 250-500 (afhankelijk van waar je 'm koopt) en als je het Dennis vraagt, bouwt tie het ook nog voor een mooie prijs in.

Tjalling

Ik heb hier nog een bak liggen met 480k ervaring,(855 tdi) die bak mag voor 100 euro weg.

mijn ervaring is dat kilometers niet het probleem is, maar de staat van onderhoud. als ie regelmatig gespoeld word dan gaan ze echt een levenlang mee.

laat mij maar gek zijn,dat bevalt me hardstikke goed

StefanCJ

Ik heb eind vorig jaar een originele PNP switch gekocht voor €126,-, dus wellicht kun je dat proberen? Wat Dirk ook zei, inbouwen is goed te doen.

Scooby Doo

De Volvo in kwestie staat niet meer geadverteerd, wou er zelf ook naar gaan kijken.  :eusa_think:

Chiekbol gekocht??
Puppy Power!!!

chiekbol

Neen ik heb hem niet gekocht.
Ik zag wel dat hij er niet meer op stond.
Zal noodgedwongen nr een T5 op zoek moeten ;-)