Benzine/temperatuur meter

Gestart door RonnieDuck, 12-03-2004 08:07:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RonnieDuck

Vanmorgen toen ik naar mijn werk reed zag ik dat beide metertjes heerlijk op nul bleven staan. Nu dacht ik dit eergister ook al te merken, echter toen ik weer naar huis reed deden ze het beiden weer.
Vanmorgen dus weer niet. Ik na wat rijden een flinke klap op het dashbaord en prompt schiet de temp netjes op 3 uur en de benzine meter ook omhoog. Waar kan dit aan liggen. De kou misschien, daar ik er 's middags geen last van heb. Of een los contactje!!

Wie het weet mag het zeggen!!

Mvg Ronald
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

Entuscan

Als een klap op het dashboard helpt, moet het ergens aan de tellertjes zelf zijn.
Of slecht contact of de wijzers blijven "kleven"

enkel losdraaien en zoeken zal het kunnen verhelpen :(
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

RonnieDuck

Gistermiddag weer lekker naar huis getuft van mijn werk en je raadt het al!! Helemaal niets aan het handje.
Vanmorgen weer naar mijn werk en ja hoor. meters beide op nul!!!! oke motor is koud maar benzine zit er wel in!!!
Deze blijft ook op nul. het benzine lampje gaat niet branden!!! Misschien dus wel een signaal van de benzine meter in de tank maar gaan de wijzer niet omhoog. De bewuste klap op het dashboard hielp vanmorgen niet maar na een minuut of 10 rijden springt ineens de temp wijzer omhoog. Echt heel vreemd allemaal!

Stekertje??? Wat houdt dat kleven precies in of beter nog, hoe is dat te verhelpen??

BVD
Mvg Ronald
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

VliegendeBaksteen

Ik heb hetzelfde euvel, maar dan alleen met de temperatuurmeter. Ik vermoed dat dat wordt veroorzaakt door de temperatuursensor of de thermostaat. Maar wat Entuscan zegt, kan ook de oorzaak zijn. Dat heb ik met de 740 ook al gemerkt met de snelheidsmeter die bleef kleven tot 50km/h en dan pas los kwam. Kwestie van "even" je dashboard demonteren... ;)

Het signaal uit de tank zal altijd blijven komen. Als er iets is wat niet stuk gaat, is het de inhoudsmeter van je benzinetank. Dat mechanisme blijft namelijk continu gesmeerd, in tegenstelling tot de inhoudsmeters van LPG-tanks.

Glibbert

Ik heb ongeveer hetzelfde ook al eens gehad. Als ik aan de auto bezig was met de motor uit en het contact aan (ECu uitlezen ofzo) Als ik vanuit die stand de motor startte ,bleven de dorstmeter en de temperatuur op 0 staan. Als ik hem uitzette en weer vanuit 0 startte, deden ze het gewoon weer. FF zitte pielen met het contact en het er uitgehaald, schoongeblazen en sindsdien geen last meer van gehad. Kan ook toeval geweest zijn natuurlijk... Maar wel typisch dat het dezelfde combinatie van metertjes is...
Nee, ik heb geen geld teveel......