Wat kost een nieuwe condensator?

Gestart door arjen, 09-06-2004 09:50:05

Vorige topic - Volgende topic

arjen

Dag,
Ik kan mijn 240 misschien inruilen voor een 850. Alleen is daarvan de condensator van de airco van onderen gedeukt. Wat kost het om de airco weer aan de praat te krijgen?

ed

Je bedoeld waarschijnlijk de condensor. Waarschijnlijk moet deze dan vervangen worden. Laat het systeem eerst goed nakijken. De kans is aanwezig dat als de auto al een tijdje stilstaat dat de pomp vastzit omdat het systeem leeg is gelopen. Dat kan je aardig wat extra kosten opleveren. Houd rekening met zo'n 2000 euro, daar kan je dan de condensor voor vervangen, en eventueel nog een onderdeel wat stuk is laten vervangen. Het kan dan altijd nog meevallen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Bigfooot

Hallo Ed e.a.

Een Volvo die ik op het oog heb heeft ook een defecte condensator va nde airco. Zo omschrijft de beste man het in ieder geval

EN ja, ik zou heel graag weten wat zo'n ding kost!
Maar geen flauw benul waar ik het zoeken moet.

Iemand een idee? Of moet ik er echt 2000€  voor reserveren, dan gaat de koop dus niet door!

Groeten,
Joost

ed

Condensor (geen condensator!) zelf kost ongeveer 500 euro, met montage en al gaat dat al snel richting de 800-900 euro.
Ik bedoel echter dat je rekening moet houden met extra kosten aan de aitrco, en dat loopt aardig in de papieren.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Maarten

Een condensor gekocht voor €170   ex btw.
Wil het adres weten....mail me dan even, ik weet dat dit laat is maar misschien doe ik er nog iemand plezier mee.
Groet maarten
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

Peth©oni

Citaat van: Maarten op 02-08-2004 00:49:56
Een condensor gekocht voor €170   ex btw.
Wil het adres weten....mail me dan even, ik weet dat dit laat is maar misschien doe ik er nog iemand plezier mee.
Groet maarten

Is dat ook in de omgeving van Haarlem?

KIM

Bestel er meteen een droger elementbij. Als de airco leeg is, zal deze verzadigd zijn.

Maarten

Ja Pethconi, in Zaandam.
Groet Maarten

ps Droger was al vervangen.
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!