bonk bij achteruit rijden

Gestart door H_Rovers, 17-03-2012 00:13:11

Vorige topic - Volgende topic

H_Rovers

IK heb bij m'n volvo v70 2.4 aut uit 2000 nu een keer of 2 een bonk gehoord als ik achteruit rijd vanuit een parkeervak (maw, als ie koud is). Deze bonk klinkt als ik net begin te rollen, niet bij inschakelen van de achteruit. Iemand een idee wat dit kan zijn? Motorsteunen of iets met de handrem misschien?

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

H_Rovers

Jep. Overigens hoor ik de bonk lang niet altijd, tot nu toe 2x dus, maar het was wel behoorlijk luid.

Snellebaksteen

Ik denk dat er een hottentot onder je auto woont.
:eusa_shifty:
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Jack v

het kan zijn dat je remschoenen even plakken in de trommel. Of de schoentjes liggen eraf.

ff checken dus,  let wel het is een parkeerem en geen handrem. Rijden met de handrem aangetrokken vinden ze niet fijn.

H_Rovers

Kan dit zo'n geluid geven? Het leek een beetje alsof ik achteruit ergens tegenaan rijdt. Ik zal eens gaan parkeren zonder handrem, kijken of ik het dan ook merk.

De hottentot heb ik niet gezien trouwens ;-)

Jack v

dat kan zo'n geluid geven ja. Je hebt soms het gevoel dat je achteras er ondervandaan komt. Zo'n knal kan het geven.

H_Rovers

Broabander

Handremmen vervangen.

Bij mij klonk het bij gebruik ook alsof het wiel eronderuit klapte.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

arjen850

Citaat van: H_Rovers op 18-03-2012 12:03:44
Wat kan ik hieraan doen?

Eerst loshalen (wiel eraf, klauw eraf en dan de schijf eraf) dan kun je zien wat er aan scheelt. Gangbaar maken of (als de voering er dus af ligt) overgaan op vervanging

H_Rovers

Inderdaad is de handrem niet goed in orde, die doet rechtsachter zelfs helemaal niks meer. Die wordt donderdag gemaakt.
Echter, nu hoorde ik net bij het wegrijden achteruit (tijdens het keren, dus niet na parkeren), ook een klap van achter. Kan dit hiermee te maken hebben, misschien iets wat los ligt, of juist nog een beetje aantrekt ofzo? Of moet ik dit ergens anders zoeken?

MEN-O

Ik heb dit met mijn C70 ook gehad, en die klap ook gehoord, bij mij lagen toen de schoenen van de handrem los in de trommel te rammellen, waarschijnlijk heeft het er dus wel mee te maken.

Pepijnwk

Remschoenen zijn eerste verdachte, stabilisatiestang die los is zou ook nog kunnen! Kun je onder dato zien en voelen.
Volvo 740 gle aut, volvo 740 gl , Volvo 940 GLE 440.000 , Volvo 850 GLT 240.000,
Volvo V70 T 335.000, Volvo 245 1980 310.000