De Maîtresse '95 2.0 T5R

Gestart door stefanvanderweele, 20-04-2012 23:07:55

Vorige topic - Volgende topic

stefanvanderweele

Hallo mensen,

Aangezien er altijd wel iets aan de hand is leek het me handig/leuk om een draadje voor mijn t5r te openen.

Hier stel ik me voor:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,56332.0.html

Maar nu Lambda probleem..

Mijn Lambda lampje brandt in het dashbord..... dus... zeg het maar... Iets mis met de lambda sonde.. of zijn er meerde euvels mogelijk?

Wel lijkt mijn verbruik omhoog te zijn gegaan...

en nog iets.. als je hem aftankt, helemaal tot aan de rand. Is het dan normaal dat hij naar benzine ruikt binnen? Of?

Kan iemand mij een garage/fanatiekeling aanraden in rotterdam?
1984 SAAB 900 TURBO
1999 VOLVO V70R AWD

elianmars

Lambdalampje kan ook gaan branden als er een vacuümslangetje niet in orde is/los zit.

UserID6342

Zie ook je andere voorsteltopic ;D.  Maar naar benzine ruiken binnenin is zowiezo niet goed.  is zo 1,2,3 ook niet te zeggen wat dit is want kunnen verschillende oorzaken zijn.

Ludo

Citaat van: elianmars op 20-04-2012 23:13:42
Lambdalampje kan ook gaan branden als er een vacuümslangetje niet in orde is/los zit.

Nee, dan gaat het motormanagementlampje branden.   ;)

;D

stefanvanderweele

Na mij Saab weg te hebben gedaan, die 10 jaar ouder was, dacht ik dat ik misschien wat langer probleemloos zou kunnen rijden.... Maar Neeeeeeee, daar gaan we weer... :) :-[

mijn vriendin meldt me net dat er een plas bezine onder de auto lag vanmiddag..... :-\ ??? en nu ruikt de achterbak naar benzine...

Kan dit gekoppeld zijn aan het lambda lampie?
1984 SAAB 900 TURBO
1999 VOLVO V70R AWD

antraciet

Citaat van: stefanvanderweele op 20-04-2012 23:25:17
Na mij Saab weg te hebben gedaan, die 10 jaar ouder was, dacht ik dat ik misschien wat langer probleemloos zou kunnen rijden.... Maar Neeeeeeee, daar gaan we weer... :) :-[

mijn vriendin meldt me net dat er een plas bezine onder de auto lag vanmiddag..... :-\ ??? en nu ruikt de achterbak naar benzine...

Plas lag voor of achterzijde auto? Verdenk pompje of vlotter in de koffer.

Bas850

benzinetank lek

Misschien is dit iets, retour leiding
"to finish first, you first have to finish"

stefanvanderweele

Citaat van: antraciet op 20-04-2012 23:26:47
Citaat van: stefanvanderweele op 20-04-2012 23:25:17

Plas lag voor of achterzijde auto? Verdenk pompje of vlotter in de koffer.

achter de auto
1984 SAAB 900 TURBO
1999 VOLVO V70R AWD

stefanvanderweele

1984 SAAB 900 TURBO
1999 VOLVO V70R AWD

arjen850

Citaat van: stefanvanderweele op 20-04-2012 23:33:03
Citaat van: Bas850 op 20-04-2012 23:31:16
benzinetank lek

Misschien is dit iets, retour leiding

ik ga het bekijken

Kijk eens of hij lekt bij de grote schrofdop, bovenop de tank. Met deze dop zit de pomp in de tank gemonteerd, bij was deze ring lek, en dat resulteerde bij een volle tank ook in een plas benzine(nu lijkt dit sneel heel erg hoor) en ook de door jou genoemde geur.
Bij de vulhals zit ook een klem, daar kan hij ook lekken.. Succes, en ik vind de auto zo op de foto mooi om te zien :D

Enne, is je 850 al uitgelezen?

elianmars

Citaat van: Ludo op 20-04-2012 23:20:41
Citaat van: elianmars op 20-04-2012 23:13:42

Nee, dan gaat het motormanagementlampje branden.   ;)

;D

Hmmm.... Is dat alleen bij de x70 dan?