led stadverlichting

Gestart door rickgriem, 06-04-2012 16:24:41

Vorige topic - Volgende topic

rickgriem

nee lampje wil ik graag werkend houden, tenzij er heel veel moet gebeuren om werkend te houden.
ik heb estetaservice obdam even gebeld, zij vertelde me dat de lampcontrole unit waarschijnlijk on het kastje waar je ook zekeringen zitten zit.
dus ik ga vanmiddag even onderzoeken of het klopt.

gr rick

jeroen74

De lampcontrole is geintegreerd in het relais voor de koplampen, relais #3 in de zekeringkast. Daar zit wel een pootje aan wat aan het lampje in het instrumentenpaneel aanstuurt (voor de achterlichten is een apart kastje wat ook aan dit pootje zit) en dat pootje zou je eventueel kunnen isoleren. Doet de achterlicht-controle het tenminste nog wel...

Eventueel zou je dit relais kunnen modificeren, zover ik gezien heb, zijn de stroommeetweerstanden geen PCB spoortjes zoals het geval is bij de achterlichtcontroleunit, maar gewoon stukjes draad van de juiste lengte (en waarschijnlijk van een specifiek materiaal). De weerstand iets verhogen door andere meetweerstanden te monteren zou technisch gesproken de elegantste oplossing zijn, maar wel advanced ;)

rickgriem

zo dat klinkt even ingewikkeld.
ik heb even contact met de leverancier van mijn xenon,
hij gaf aan dat volvo probleem autos zijn, als oplossing stuurt hij me nu twee andere balansen en een warningcanceller om te kunnen testen of deze wel meldingloos werken!(kostenloos) erg nette service vind ik!!
dus wacht dit even af voor ik andere stappen ga ondernemen!

bedankt voor de hulp alvast!

Gr. Rick

jeroen74

Die warning canceler zal wel een weerstand zijn die 15W verstookt en die je parallel aan elke driver moet zetten ;) En bye bye energie besparing die je hebt van HID ;)