aandrijfas gebroken.. onderdelen vielen onder de auto uit!! :(

Gestart door PaulBroere, 14-05-2012 14:13:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PaulBroere

Hallo,


Kortgeleden heb ik een 850 T-5 Automaat aangeschaft na al eerder een 850 en s70 t-5 te hebben gehad.

De auto reed prima, echter toch kort na aanschaf trok ik stevig op...bijna direct hoorde ik een harde knal, geratel, geschok en kwam ik niet vooruit.
Er rolende 2 ronde onderdelen (lagers) over straat...

Na onder de auto gekeken te hebben ligt de hele aandrijfas aan de linkerkant er vanaf aan de motorzijde...

Toen de auto nog reed hoorde ik geen getik of iets wat duidt op versleten aandrijfas/homokineet..

Komt het vaker voor dat dit onderdeel spontaan compleet af breekt? Met welke kosten moet ik redleijkerwijs rekening houden?

De auto is door de anwb naar een garage gebracht, die doen mij straks een prijsopgaaf, dus ik wil even inventariseren wat redelijk is.

Auto's:
- Porsche taycan Sport Turismo (2023)
- BMW Z4M Roadster
- Mazda MX-5

Wout309t

Als alleen je binnenste homokineet geklapt is kan je die los vervangen denk ik.
Complete as is wel minimaal een honderdje of 3 gok ik.

Komt niet vaak voor, maar ja, het kan dus wel... ;)
2011 V70 2.0T R-Design MT

UserID6342

Als er een as met een moer aan de buitenkant zit (ik weet niet hoe oud die T5 is) kun je er gewoon een as van een 850 turbo inzetten ben je voor een paar tientjes klaar.  Is het er eentje met een bout is het wat duurder, maar ook zat gebruikt leverbaar.

PaulBroere

de auto is van 10-2005... maar geen idee. Ik zit nu in Den Haag en de auto satat in Limburg.... (hijs daarheen gesleept door de ANWB, want de pech was daar in de buurt net over de grens in Belgiƫ...
Auto's:
- Porsche taycan Sport Turismo (2023)
- BMW Z4M Roadster
- Mazda MX-5

UserID6342

Een 850 T-5 van de 10e maand 2005 bestaat helaas niet....

LQDI

Ach met een Turbo S maakt een rooitje meer of minder ook niet uit ;)

PaulBroere

Auto's:
- Porsche taycan Sport Turismo (2023)
- BMW Z4M Roadster
- Mazda MX-5

UserID6342

Dan is het een een normale turbo- of dieselas met moer.  Heb beide liggen hier in Nijmegen

PaulBroere

wat wil je daar voor hebben?

Ik vrees alleen dat ik ze niet zelf kan monteren... doe je dat ook? (tegen vergoeding  ;D )
Auto's:
- Porsche taycan Sport Turismo (2023)
- BMW Z4M Roadster
- Mazda MX-5

UserID6342

Zie PB :) en montage is idd ook geen enkel probleem. Natuurlijk wel even afhankelijk wat er voor de rest is gebeurt want ik heb de auto niet gezien.

GeertM2

Citaat van: Dirk342 op 14-05-2012 14:36:04
Als er een as met een moer aan de buitenkant zit (ik weet niet hoe oud die T5 is) kun je er gewoon een as van een 850 turbo inzetten ben je voor een paar tientjes klaar.  Is het er eentje met een bout is het wat duurder, maar ook zat gebruikt leverbaar.
De assen met moer en die met bout zouden volledig uitwisselbaar moeten zijn heb ik vernomen...

UserID6342

Citaat van: GeertM2 op 14-05-2012 16:26:15
Citaat van: Dirk342 op 14-05-2012 14:36:04
Als er een as met een moer aan de buitenkant zit (ik weet niet hoe oud die T5 is) kun je er gewoon een as van een 850 turbo inzetten ben je voor een paar tientjes klaar.  Is het er eentje met een bout is het wat duurder, maar ook zat gebruikt leverbaar.
De assen met moer en die met bout zouden volledig uitwisselbaar moeten zijn heb ik vernomen...
Helaas niet is mijn ervaring en is afhankelijk van het wiellager wat gemonteerd zit...