Spanningsverlies

Gestart door maxmx5, 27-03-2003 23:12:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maxmx5

Geachte techneuten, graag jullie reactie omtrent het volgende voorval.
Als ik de vlo start dan valt de accuspanning van ca. 12 volt terug naar 10 volt, accu doorgemeten is prima(kan ook niet anders is nl. net nieuw) zou het zo kunnen zijn dat de startmotor aan een revisie toe is? 180.000 km. 11 jaar oud en per week start ik de vlo gemiddeld 60 keer (zakelijk gebruik). Stel dat deze conclusie de juiste is, is er dan iemand met ervaring van of een gereviseerde of een nieuwe startmotor en wat zijn incl. inbouw ongeveer de kosten. Ik hoop op reacties, tips of andere suggesties. Alvast mijn dank.


Hans B6254

#1
Ik was ca fl 600,- kwijt voor een vervangende revisie startmotor bij de Volvo dealer. let op was nog in het gulden tijdperk.

JHH

is dus € 271
[move]Alzheimer is not a disease, it a way of living.... Zo na 250 nuttige en minder nuttige postings hou ik het voorlopig voor gezien. Veel lol met je Rofel..........   I will be Back[/move]

Raf

#2
ik heb een paar maanden mijn startmotor laten reviseren voor € 75,80. heb hem wel zelf eruit moeten halen. klein prijsverschil!

Raf
De gustibus non disputandum est!

rogier

#3
Citeerik heb een paar maanden mijn startmotor laten reviseren voor € 75,80. heb hem wel zelf eruit moeten halen. klein prijsverschil!

Raf
Waar heb je dit laten doen, heb wel interesse.

Raf

#4
auto-elektro Bresseleers
Geelseweg 36/1
B 2250 Olen
België
tel. 014/21 70 87

veel geluk ermee ;D

Raf
De gustibus non disputandum est!

Raf

#5
er zat sleet op het tandwiel en dat greep soms niet meer in op de motor bij het starten. de starter draaide wel altijd.
Wel een stevig knutselwerkje om die startmotor eruit te krijgen, die zit niet echt makkelijk bereikbaar.

Raf
De gustibus non disputandum est!

Christiaan

#6
Max,

het lijkt er inderdaad op dat er iets een enorme hoeveelheid stroom afneemt. Ook bij mij was de accu net vervangen en nu
was het startmotor relais (op de startmotor) naar z'n grootje!
Gauw naar Rima gereden en voor 50,- eurootjes een nieuwe startmotor gehaald.
1,5 uur sleutelen en klaar was 'tie.
Misschien kun je checken of het relais heel erg warm wordt?
(cilinder vormige bus op de startmotor waar de + op zit)

Helaas kan ik je niet verder helpen, dus Suk6 met het zoeken naar de oplossing!

Guido_Smit

#7
Vreemd (maar niet onprettig) dat van de 850 GLT mijn startmotor en ook dynamo nog zeer goed werken na 418000 km!  Zijn echt nog altijd de originele. :)
Dit ter kennnisname.

Groeten: Guido

maxmx5

#8
Na ongeveer 6 vlo's te hebben nagemeten bij mijn garage blijkt dus dat iedere vlo terugvalt na ca. 10 volt. Overigens de reden van deze vraag is, omdat tijdens het starten mijn beeldscherm van de navigatie even uit gaat en an dan weer aan, wat weer als gevolg heeft dat waarschijnlijk ook de computer even zonder stroom zit en dus gegint te protesteren waardoor ik hem telkens weer moet resetten. Dit ter info. Uitgetest is inmiddels ook dat het scherm bij 10,9 volt wel aan blijft, enfin nieuwe accu erop gezet geen 55 A. maar 66A en wederom valt hij terug, maar nu naar 10,7 TE WEINIG dus. Wat vraagt nou toch zo ontzettend veel stroom?????


855-Champagne

#9
Het is toch normaal dat bij het starten de spanning terug valt,en de navvi uit valt omdat bij het starten stroomverbruikers worden uitgeschakeld.

Guido_Smit

#10
Dat klopt,want de koplampen gaan tijdens het starten ook gelijktijdig uit en na uitschakelen van startmotor direkt weer aan.

martijn.

#11
Hoi,

Je moet ook controleren of er niet teveel weerstand op de kabels zit, door oxcidatie in de kabel en op de kabelschoentjes.
Controleer de massa punten van de accu en de motor maar eens.De massakabel vanuit de accu naar de carroserie wordt vaker hard en breekt dan.

Mvrg