Welke bandenmaat/maten op deze velg?

Gestart door dlonink, 18-04-2012 19:26:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dlonink

Hallo.

Weet iemand welke bandenmaten om deze velg kunnen. Nu zit er 195/60/R15 88V op. (Michelin Premacy)
ik ben aan 't kijken naar andere banden, maar volgens mij is dit een maat die niet heel courant meer is, en dus duurder.

Ik weer niet wat van merk/type velg 't is. Volgens mij een 'standaard'  velg van Volvo. (V70 - 1999)






Alvast bedankt voor de info
Darko

(ik heb voor 't eerst afbeeldingen toegevoegd, dus geen idee of 't werkt  :) )
niet dus.... misschien nu...

UserID6342

Plaatjes werken.

Je kunt er ook 195/65-15 omheen laten trekken, is ook meteen een stuk goedkoper.  Je krijgt dan wel een geringe tellerafwijking.

fredtref

Ik heb ook 195/65-15 onder mijn V70, de teller afwijking zorgt er bij mij voor dat 120 op de teller daadwerkelijk 120 is volgens Gps

GJV70

195/65/15 gaat prima. Aangegeven snelheid op teller is dan gelijk aan snelheid op de GPS. Tenminste bij mijn V70.

195/60/15 is de originele bandenmaat. 205/55/15 kan ook maar is weer duurder!
Roffel Sound Addict

dlonink

Bedankt voor de snelle antwoorden.

Ik heb al gezien dat 't inderdaad in prijs scheelt. Ik ga eens uitzien naar een beetje nieuw rubber.

dlonink

Intussen de 4 nieuwe banden er al op. Besteld op autobandenmarkt.nl. Vlot geleverd, binnen een week.
4x Conti PremiumContact5 195x65x50.  Laten monteren bij Tosun, in Enschede.
Voor net geen 350 euro weer klaar voor de komende jaren.

Grt.
Darko

Luc

Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

dlonink

Ik heb niet veel verstand van banden, maar ze bevallen idd goed. De eerste 1800 km. ongeveer zitten er alweer op, waaronder ruim 1200km in Duitsland. Ik vind ze in ieder geval stiller dan de oude.
En ze kwamen dit jaar goed uit de div. testen van ADAC/ANWB.