Draagarmen

Gestart door rspddcnl, 29-04-2012 11:07:53

Vorige topic - Volgende topic

rspddcnl

goedemorgen,

Gisteren heb ik mijn nieuwe draagarmen (2 punts / 1996 )ontvangen die binnenkort worden gemonteerd.
Nu viel mij op dat de bussen die in de draagarmen zitten, en in het sub-frame gaan, niet de gelijke afstanden hebben, t.o.v. van elkaar.
Vroeg mij af of dit welk klopt. :eusa_think:

Groet rene

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

rspddcnl

Het zijn Meyle HD draagarmen.

Jack v

Zou gewoon moeten passen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

volvobug

Bussen zitten asymmetrisch in de enkele arm, maar als je links en rechts tegen elkaar legt zouden ze toch ongeveer gelijk moeten zitten.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

rspddcnl

Hierbij een plaatje

:o :o :o

Groetjes rene

UserID6342

Zegt helemaal niets ! De bouten lopen door de bussen heen en het ligt er maar net aan hoever ze de bussen erin geperst hebben.  Bij de een is dat wat verder als bij de ander.  Overdreven gezegd, de bouten lopen door deze bussen heen waar de draagarmen mee opzitten gesloten.  Zolang ze vrij kunnen bewegen is er niets aan de hand.  Ze mogen echter niet tegen het subframe of steunen aankomen.

volvobug

Armen moeten inderdaad frame of steunen niet raken, maar ik vind dat de symmetrie wel belangrijk is. Mits het smeedwerk van de arm zelf ook nauwkeurig genoeg is links en rechts om te vergelijken.
Voor het passen in het subframe is de onderlinge afstand van de bussen van belang, deze moet op de eerste plaats links en rechts hetzelfde zijn.
En vervolgens is van belang dat ze links en rechts op dezelfde plek op de bussen zitten. Feitelijk vormt zo'n arm een driehoek tussen bussen en hart fuseekogel. Als de ene kant verschoven zit op de bussen t.o.v. de andere kant, zit het hart van de fuseekogel ook verschoven. En heb je links en rechts een verschillende stand van het wiel/fuseestuk/veerpoot.
Bovenstaande veronderstelt wel dat subframedraagarmbevestigingssteunen (drie keer woordwaarde) links en rechts op dezelfde plek zitten, maar dat zal ongetwijfeld zo zijn.

Is de afstand tussen de bussen links en rechts hetzelfde bij jouw armen?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

rspddcnl

Thankx voor de reacties.

Heb ff gemeten de afstand tussen de bussen aan de binnen kant is bij de ene 21Cm en bij de andere 20.5 cm.

Gr. Rene

mehn

Het is hooguit wat lastiger met monteren, maar wat ik op de foto's zie moet geen probleem zijn. Zolang de bussen niet "los" in de draagarm zitten want dan gaat de boel klapperen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: