graag advies: 850 estate of V70?

Gestart door Tomas, 07-08-2004 00:40:02

Vorige topic - Volgende topic

Roy V70R

Citaat van: Reitse op 07-08-2004 20:39:16
Er is hier ooit geschreven dat de V70 op een enorm aantal punten verbeterd was ten opzichte van de 850. Iets van 1500 ofzo? Ik heb van anderen gehoord dat ze overstap van 850 naar V70 classic alleen maar als positief ervaarden, minder rammels bijvoorbeeld.  Verder ga ik met de voorgaande redenatie van Denkweb mee. En ik neem aan dat Denkweb zelf de actualiteit van zijn zoeklinks in de gaten houdt...

Dit klopt helemaal, ben sinds kort overgestapt van 850 T5 estate naar V70R en ik zou niet meer willen ruilen.
De V70 is in vele opzichten beter......teveel om op te noemen. :D
850 GLT - 855 T5 - V70R

Hen3

Citaat van: denkweb op 07-08-2004 18:21:30
Hele kleine zoekhints (want we mogen geen reclame maken op dit forum): ..

Blijkbaar heeft Reitse goede ogen.... nog kleinere tekens proberen te vinden de volgende keer  ;)

Die witte kon wel eens gaten in het dak hebben waar de zwaailampen hebben gezeten  ::). Bij domeinen zie ik vaak witte V70's langs komen.

TTT242

Bij Volvo garage Rutten in Houthalen stonden nog een heel deel SV70's en 850's. Ook een rood-bordeau T-5 station; ik dacht dat die laatste iets van 6500 moest kosten.

Als dit verwijderd w. dan heb ik pech... ;D

V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

denkweb

Citaat van: Hen3 op 07-08-2004 23:39:56

Die witte kon wel eens gaten in het dak hebben waar de zwaailampen hebben gezeten  ::). Bij domeinen zie ik vaak witte V70's langs komen.

Had al wat lopen vissen naar die auto; is echter ex-lease (kan dan echter ook KLPD zijn geweest, maar de kans is kleiner) en staat bij een bekende van vele Volvo rijders, van Aarle Nuland. Geen uitgebreide garanties maar zelden een slechte koop. Of is er iemand die hier anders over denkt...?

mr T

Citaat van: Thomas2004 op 07-08-2004 00:40:02
Ik heb besloten een Volvo estate aan te schaffen en ben nu op het punt aanbeland dat ik ga kiezen tussen een 'late' 850 estate ('95 of '96) of een klassieke V70.

Het ontbreekt me alleen aan informatie over de verschillen tussen deze twee. Zelfs de dealer hier in Utrecht bleef hierover erg onduidelijk. Dus mijn vraag is:

Wie kan me wat meer vertellen over de verschillen?
Uiterlijk zijn er geen schokkende veranderingen doorgevoerd; is dat wel gebeurd op het gebied van motoren, veiligheid, etc?

Wat voor overwegingen zouden de doorslag kunnen geven in deze keuze?

Alvast bedankt voor jullie tips,
groet,
Thomas

Als je dealer toevallig Verkerk heet.......
Mijn mooie nieuwe okkasie V70 is afgeleverd met veel achterstallig onderhoud, wat in de garantieperiode ook niet opgelost is. Ook niet na de auto meer als drie keer aangeboden te hebben voor dezelfde klacht. Een heel lang verhaal erg kort: De eerste beurt bij een andere dealer leverde 2200 euro aan onderhoud op waar van Verkerk uiteindelijk er 200 van vergoed heeft uit coulance. O.a. versleten stuurkogels, accu, ruitenwisserbladen, koppeling, scheef afgesleten banden door erg foute uitlijning en nog veel meer....

Het vreemde is dat als je dit op verjaardagen op bij de koffie op het werk verteld dat meerdere mensen dezelfde ervaring hebben met deze garage. Het is toch een bedrijf wat een naam hoog te houden heeft.
Gr. Marcel

BartT5R

Toen ik aan het zoeken was, heb ik de keuze gehad tussen een V70 T5 en een 850 T-5R, nu was die T5 champagne kleur (sorry champie) maar dat is dus niks, mijn vrouw zou me standepede teruggestuurd hebben, en aangezien zij mij verder carte blanche heeft gegeven moest ik dus wel met iets deftigs afkomen.

Dus het is de zwarte T-5R geworden, met zijn Titan velgen vindt ik  dat een echte kanjer, de V70 is wel nieuwer en beter maar vooral gladder, gepolijster, afgelikter, dus burgerlijker, ik hou van hoekige wagens en het was dus dit of een Maserati 430, dus objectief moet je kiezen voor de V70, maar ik ben niet objectief maar subjectief en ben dus gewoon voor de 850 gegaan vanwege zijn looks en zijn karakter.

o ja, en hij was ook nog 2500 euro goedkoper ;)
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

mathh

Heb nu nog de gele T5R en de laserblauwe V70R awd naast elkaar en rijd ze beide nog. Vind de T5R relaxter rijden, ook in de sportstand, de awd is veel nerveuzer, reageert veel sneller op het gas, ligt (nog) veel vaster op de weg. Daar betekent echter ook dat als je haast hebt je beter af bent met de v70r.
Als het budget het belangrijkste is, gewoon kijken wat zich voordoet en per keer afwegen.
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

Tomas

erg gaaf om van zoveel mensen reacties en advies te krijgen.
Blijkbaar een actieve club die 850/v70 rijders!  :D

Ik krijg over het algemeen de indruk dat als het me gaat lukken om voor 10.000 een V70 te vinden met een mooie kilometerstand en de juiste opties dat die het maar moet worden.

Zijn er nog mensen die tips hebben hoe particulier te zoeken (behalve marktplaats)? (Naar betrouwbare dealers kan ik hier blijkbaar niet vragen gezien de no-reclame policy  8))
Trouwens mooie truukje Denkweb met die ..
Hoe doe je dat?

groet,
Thomas2004
PS kan ik mijn inlognaam nog veranderen? dit is zo lullig en ik typte eigenlijk maar wat raak omdat "Thomas" al vergeven was

Entuscan

Citaat van: Thomas2004 op 09-08-2004 22:05:01
PS kan ik mijn inlognaam nog veranderen? dit is zo lullig en ik typte eigenlijk maar wat raak omdat "Thomas" al vergeven was

Een berichtje naar de beheerder, misschien dat moderators dit ook kunnen?
Maar aangezien je toch nog met een lage postcount zit (als dat al enige waarde voor je heeft ;) ) misschien best effe opnieuw registreren met je nieuwe nickname?
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Johann

Citaat van: Entuscan op 09-08-2004 22:23:56
Citaat van: Thomas2004 op 09-08-2004 22:05:01

Een berichtje naar de beheerder, misschien dat moderators dit ook kunnen?
Maar aangezien je toch nog met een lage postcount zit (als dat al enige waarde voor je heeft ;) ) misschien best effe opnieuw registreren met je nieuwe nickname?

Je forum naam zoals die bij posten te zien is kun je altijd veranderen in je profiel.

CiteerNaam:
Dit is de naam die getoond wordt in het forum !
Deze is gelimiteerd op 25 letters/cijfers.

De geregistreerde forum naam zal altijd blijven wat ie vanaf dag 1 was.

ed

Dat kan dus onhandig zijn met het versturen van PB'tjes of zoekopdrachten. Hierbij moet je altijd de originele naam ingeven.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

V70Twins

Citeer

Had al wat lopen vissen naar die auto; is echter ex-lease (kan dan echter ook KLPD zijn geweest, maar de kans is kleiner) en staat bij een bekende van vele Volvo rijders, van Aarle Nuland. Geen uitgebreide garanties maar zelden een slechte koop. Of is er iemand die hier anders over denkt...?
Citeer

Ik heb geen ervaring met Van Aarle maar dit bedrijf meldt op de website:
- In 2003 een omzet van 1500 auto's
- In 15 jaar tijd meer dan 7000 tevreden klanten

Dat zijn substantiële aantallen. Echter uit het combineren van deze twee gegevens zou je kunnen concluderen dat er ook wel eens een substantieel aantal ontevreden klanten kan zijn.   :D

..... en dan lees ik nu snel weer verder in het fraaie boekje ''How to lie with statistics".

denkweb

Citaat van: V70Twins op 11-08-2004 13:11:31
Citeer

Citeer

Ik heb geen ervaring met Van Aarle maar dit bedrijf meldt op de website:
- In 2003 een omzet van 1500 auto's
- In 15 jaar tijd meer dan 7000 tevreden klanten

Dat zijn substantiële aantallen. Echter uit het combineren van deze twee gegevens zou je kunnen concluderen dat er ook wel eens een substantieel aantal ontevreden klanten kan zijn.   :D

..... en dan lees ik nu snel weer verder in het fraaie boekje ''How to lie with statistics".

Als je er vanuit gaat dat hij al 15 jaar 1500 auto's per jaar verkocht heeft wel... dus dat zal het niet zijn. De aantallen zullen niet echt exact juist zijn, maar een auto staat daar in de regel nooit langer als drie weken te koop voor hij wordt verkocht, ook is het niet mogelijk een optie nemen; kopen of weglopen is daar het motto. Aftersales = 0% muv nadrukkelijke garantieafspraken, die met enig sputteren in de regel wel nagekomen worden. En, heel belangrijk, verstand van WAT er verkocht wordt.

droomauto

wat is een boost gauge!!!!!!!!!!!!!!!!!

met vriendelijke groeten,
droomauto

JCviggen

Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"