Welke katalysator, V70 2.4 20V?

Gestart door Sweij, 12-04-2012 21:39:04

Vorige topic - Volgende topic

Sweij

Heb ik vandaag een kat + demper besteld, sta ik te klussen... blijkt de kat niet te passen!!  >:(%^%#&&**(

Zoals de topic naam al zegt, welke kat hoort er wél onder mijn V70 2.4 20V? De kat die ik via de automaterialenzaak kocht, de 321770 van Klarius, past niet. De flens is vierkant i.p.v. rechthoekig en er passen geen 2 lambdasondes in omdat er maar één gat in zit.

Ga ik op mijngrossier.nl kijken, dan zie ik daar een plaatje met een nummer maar zonder verdere informatie.

Wie weet er welke niet Volvo (want die zijn mij bij de dealer echt te duur) katalysator er wel onder mijn Volvo past? Dan kan ik daar morgen mee naar de automaterialenzaak...  :-\

grijzev70tdi

Is je kat kapot? Wat voor een storingen had je?

Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sweij

Euh... is een doorgerotte koppeling ook een storing?

Het lijkt de eerste uitlaat die er ooit onder heeft gezeten, ondertussen al dik 12 jaar en dus werd het tijd voor een nieuwe.

grijzev70tdi

Dat zegt niks, die uitlaten gaan ongeveer eeuwig mee. Ik moet de eerste nog mee maken waar ik aan moet lassen of wat dan ook.

Sweij

Helaas, die van mij was op de koppeling naar de demper doorgerot, en de demperflens ook; deze was al ooit met uitlaatpasta vol gesmeerd zo zag ik. Vandaar al het nieuwe materiaal...

UserID6342

Citaat van: grijzev70tdi op 12-04-2012 21:55:38
Dat zegt niks, die uitlaten gaan ongeveer eeuwig mee. Ik moet de eerste nog mee maken waar ik aan moet lassen of wat dan ook.
Je bent nog jong hè Jasper ;D ;D

NinaPaul

De originele uitlaat van mijn '92 GLT is nog prima.

(wel vervangen door een ferrita inmiddels)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Sweij

En na veel zoeken blijk ik een Belgische (??) V70 te hebben met dito uitlaat: een kat met rechthoekige flens boven en 2 lambda sondes; een demper met een grote pot vóór de achteras en een klein potje ná de achteras. Deze twee zitten niet aan elkaar met een flens met bouten maar met een bol in schotel waar een klem overheen valt...

Grote dank aan Het Zuiden automaterialen waar men de hele ochtend heeft gezocht naar de juiste kat, deze nog gevonden heeft ook én die morgen kan leveren!  :eusa_clap: :eusa_clap: Blije ik!

grijzev70tdi

Citaat van: Dirk342 op 13-04-2012 07:51:20
Citaat van: grijzev70tdi op 12-04-2012 21:55:38
Je bent nog jong hè Jasper ;D ;D

Haha ja ook misschien dat wel ;D Laat ik het zo zeggen, ze gaan niet snel kapot ;D