Velgen richten / repareren "groupsoffer/buy..." feeler

Gestart door blauweroffel, 16-04-2012 15:58:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

blauweroffel

Citaat van: grijzev70tdi op 16-04-2012 22:55:39
Citaat van: blauweroffel op 16-04-2012 22:55:08
Citaat van: grijzev70tdi op 16-04-2012 22:53:32
Sorry, het is bij ons voorlopig niet nodig. Ik heb nu andere velgen (Ursa)

Kan nog wel even informeren wat het kost natuurlijk

Graag, kunnen we ook nog een beetje prijs vergelijke doen
BR

Zal morgen even een belletje doen

teller staat op 26 velgen, lijkt mij behoorlijk aantrekkelijk om iets met de prijs te doen

BR

haasje

Ik ben benieuwd, alleen stralen en coaten kunnen ze op meer plaatsen en richten is in mijn geval niet nodig.

pwaes

bij mij ook niet allemaal. Ik heb het idee van 2, maar beter alle 4 ff laten checken.

Spuiten zou alle 8 zijn.

blauweroffel

Ok, bedankt voor de aanvullingen.
Zal vragen om een richtprijs  ;D en een stralen en coatenprijs.

BR

blauweroffel

#19
Vandaag met het bedrijf gebeld.

Er is zeker wat aan de prijs te doen, maar het belangrijkste is dat ze de velgen eerst willen zien.
Een stel velgen die eerst 3 jaar in de tuin heeft gelegen vraagt een andere aanpak dan bijvoorbeeld stoeprandschade bijwerken. En of een velg uit 1 of 2 delen bestaat.
En bij coaten komt meer kijken: na het coaten komt er bij de bout gaten nog een speciale behandeling, bij veel remmen worden de velgen op die plaats warm, waardoor het mogelijk is dat door de aanwezigheid van nieuw coating velgbouten los gaan draaien.
Ook wordt gekeken naar de centrering van de velgen, ze hebben er speciale mallen voor gemaakt.

Ze gaan voor kwaliteit, zullen ook aangeven als een velg niet meer reparabel is.

Het is bijvoorbeeld mogelijk om de velgen te brengen (zonder banden) en dat het bedrijf een week of 2 , 3 wacht totdat alle velgen er zijn. Iedereen kan aangeven wat hij of zij met de velgen wil.

Zij beoordelen de velgen en komen dan met een prijs.

(Ik ga er sowieso naar toe met mijn thor velgen, een van de eigenaren rijdt zelf volvo (N) en heeft een irritant rammeltje rechtsvoor in het dash, kan ik meteen eens bekijken of dat op te lossen is.)

Hoe verder?

Volgens mij is het een idee om af te spreken de velgen in een bepaalde periode te brengen (samen, forumtransportje, rondritje om velgen her en der op te halen tegen geringe vergoeding........)

Ik stel voor:

Zelf brengen, aangeven wat je wil bij bedrijf, forum noemen (korting).
Periode van brengen: maand mei (?)

Als het duidelijk is wat je wil , wil ik de velgen wel ophalen, kost je dan een klein bedragje, en als het op de route is kost het je niets)

BR

UserID6342

Ik vind het een beetje vaag Gerco... (absoluut niet voor jou hoor, maar van het bedrijf). Als ik een beetje rond kijk, bij de bedrijven waar ik behoorlijk vaak wat mee doe, staan er overal gewone prijzen op de site.  Niets meer en niets minder.

In verhouding, de Velgendokter in Uden vraagt voor het richten 75 euro (kale velg uiteraard) en Wheelcare in Zeeland 30-50 euro.  Zijn gewoon standaard prijzen en als hier dan iets af kan is het natuurlijk mooi meegenomen.  Als die toko al begint dat hij eerst alle velgen wilt zien en daarop wilt wachten schiet het wat mij betreft allemaal niet zo op.

Turbobiker

Eerst inderdaad eens 1 velg neer leggen om een indicatie te krijgen?
De Tussenpaus

blauweroffel

Citaat van: Dirk342 op 17-04-2012 12:48:09
Ik vind het een beetje vaag Gerco... (absoluut niet voor jou hoor, maar van het bedrijf). Als ik een beetje rond kijk, bij de bedrijven waar ik behoorlijk vaak wat mee doe, staan er overal gewone prijzen op de site.  Niets meer en niets minder.

In verhouding, de Velgendokter in Uden vraagt voor het richten 75 euro (kale velg uiteraard) en Wheelcare in Zeeland 30-50 euro.  Zijn gewoon standaard prijzen en als hier dan iets af kan is het natuurlijk mooi meegenomen.  Als die toko al begint dat hij eerst alle velgen wilt zien en daarop wilt wachten schiet het wat mij betreft allemaal niet zo op.

Ha Dirk,

Klopt, maar ik heb niet zoveel haast, en het bedrijf maakt een goede en betrouwbare indruk. Ik vind het ook wel redelijk klinken van ze als ze aangeven de velgen te willen zien.  En iig is de combinatie kwaliteit/prijs (met korting) wel een aantrekkelijk idee. Even goede vrienden met iedereen hoor als het niet lukt, maar ik heb 275 betaald voor 4 thor velgen, waarvan 1 met een kleine hoogteslag. Verder zit er een beetje stoeprandschade aan en ik wil ze wel weer opgeknapt hebben. Maar om daar nog eens een kleine 400 euro voor betalen......dan had ik wellicht beter ergens anders nieuwe of mooiere 2e hands kunnen kopen. Ik vind het wel een leuke sport om voor "weinigh" mooie resultaten te kunnen boeken.

BR

UserID6342

Dat is ook wel een sport, ben ik met je eens.  Hieronder heb je de prijzen van Wheelcare, dan heb je in ieder geval een goede en betrouwbare richtlijn.

Prijzen
Prijzen per stuk ex. btw

(voor àlle werkzaamheden dienen de banden verwijderd te zijn)


RICHTEN / RECHT MAKEN

Richten / Recht maken van velgen t/m 18" €30

Richten / Recht maken van velgen 19 & 20" €45

Richten / Recht maken van velgen vanaf 21" op aanvraag
_______________________________

LASSEN / REPAREREN

Lassen / Repareren van een scheurtje t/m 18" €45

Lassen / Repareren van een scheurtje vanaf 19" €60
__________________________________________

POLIJSTEN ÉÉNDELIGE VELG

Prijzen zijn gebaseerd op de maximale breedte van het te polijsten gedeelte 2,5"   Breder: €12,50 extra per velg

Rand polijsten zonder lak enkeldelige velg t/m 18"  €25

Rand polijsten zonder lak ééndelige velg 19 en 20"  €37,50

Vanaf 20" op aanvraag

Rand polijsten zonder lak motorvelg twee kanten per velg  €50
________________________________________________

POLIJSTEN TWEEDELIGE VELG

Prijzen zijn gebaseerd op de maximale breedte van het te polijsten gedeelte 2,5"   Breder: €12,50 extra per velg

Rand polijsten zonder lak tweedelige velg t/m 18"  €37,50

Rand polijsten zonder lak tweedelige velg 19 en 20"  €50

Vanaf 20" op aanvraag

Meerprijs blanke lak poedercoaten (losse) velgrand meerdelige velg na polijsten €30

Vanaf 20" op aanvraag
_____________________________________________________________________

POLIJSTEN DRIEDELIGE VELG

Rand polijsten driedelige velg op aanvraag
________________________________________________________

POEDERCOATEN / RESTYLEN

Rand oplassen, afdraaien, stralen en poedercoaten t/m 18" €57,50

Rand oplassen, afdraaien, stralen en poedercoaten 19" en 20"  62,50

Groter dan 20" op aanvraag
___________________________________________________________

E.T. WAARDE & NAAFGAT

ET waarde aanpassen €10

Naafgat uitdraaien €10


Als een velg gericht, gepoedercoat en gepolijst moet worden kunt U de bewerkingen bij elkaar op tellen.

blauweroffel


Ries van de Zilverschuit

Citaat van: Dirk342 op 17-04-2012 12:48:09
Ik vind het een beetje vaag Gerco... (absoluut niet voor jou hoor, maar van het bedrijf). Als ik een beetje rond kijk, bij de bedrijven waar ik behoorlijk vaak wat mee doe, staan er overal gewone prijzen op de site.  Niets meer en niets minder.

Vind ik ook. Wil wel even een beetje weten waar ik aan toe ben. Fijn als je velgen daar al liggen en de prijs is niet wat je ervan verwacht. Hoop gedoe en dan heb je nog niets. Overigens vragen mij velgen alleen een 'optische' behandelding: gewoon weer netjes in de lak zonder stoeprandschade en corrossie. Een dalurentarief is wat mij betreft ook bespreekbaar. Wintervelgen heb ik toch even niet nodig.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

mbouwheer

Als je even meedenkt vanuit wheeltrim dan is het best te begrijpen dat ze zich niet willen vastpinnen op een voordeel prijs.
Maar bijvoorbeeld 10% korting voor volvo850forum leden in de maand mei zou wel een duidelijke actie zijn met weinig risico voor wheeltrim en toch voordeel voor ons. Via de telefoon kunnen zij een prijsopgaaf doen als je omschrijft wat je gedaan wilt hebben.

Ries van de Zilverschuit

Zoiets ja, schept al wat meer helderheid. En als ze ook nog een indicatieprijs per handeling kunnen geven (eventueel met de randvoorwaarden) dan ben ik wel weer even tevreden. Hoeft echt geen fixed prijs te zijn.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

grijzev70tdi

Vanmiddag bij de bandenboer geweest, hij zou het nog precies even na kijken (was druk en kwam er zo ff tussendoor) maar komt ongeveer op 40 euro ex btw  per velg
Grolsch, het klinkt al lekkerder