Reactie op gaspedaal vaak anders ?

Gestart door Misha, 11-03-2009 19:29:22

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Het valt me op dat -ook tijdens dezelfde rit- de reactie op het gaspedaal niet altijd hetzelfde is; soms is de auto gewoon lekker rap, soms is het wat minder, net of er minder turbo meedoet.
S70 2.5T 1999 met 73.000 km.

Is er iets om te controleren waar dat aan ligt voor de leek, zonder apparatuur ?
Het is een hok met ETM. Heb zelf niet echt een idee, denk dat ik het in de hoek LMM / ETM / TCV moet zoeken, maar waar te beginnen..

Bijkomend verschijnsel is dat soms bij het volgas vanuit stilstand of weinig toeren, de motor even helemaal niet thuisgeeft, alsof je geen pedaal in hebt gedrukt. Dit lijkt erg op een wat conservatieve STC ingreep.

Grt,
Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

Tijdens het rijden een andere "beleving" is mij bij meer auto's met een vroege elektronische gasklep opgevallen (Focus, Yaris). Het is subtiel, maar voor de echte zeikerd zeker waarneembaar. Ik denk dat dit een software-aangelegenheid is (omgevingsvariabelen en boot.ini). Bij volgas zou je echter altijd hetzelfde gedrag mogen verwachten, is dat ook zo?

Vwb. je tweede punt: dat lijkt me idd het gevolg van de nieuwe software om de gammele italiaanse koolstofbaantjes te sparen.

Gr ;)

arjenT5R

als het een automaat is zou het ook nog te maken kunnen hebben met de temperatuur van de bak olie?

toch? ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Misha

Citaat van: Thuur
Het is subtiel, maar voor de echte zeikerd zeker waarneembaar.

....en boot.ini).
;D ;D

Bij volgas zou je echter altijd hetzelfde gedrag mogen verwachten, is dat ook zo?
Nee....
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

Citaat van: Misha op 12-03-2009 07:23:22
Bij volgas zou je echter altijd hetzelfde gedrag mogen verwachten, is dat ook zo?
Nee....

Dan denk ik toch dat dit specifiek is voor de ETM 'patch'..

Gr :-\