Deuren 850 plaatsen in V70 mogelijk

Gestart door michiel945, 29-01-2012 12:33:31

Vorige topic - Volgende topic

michiel945

Beste roffelaars,
Mijn portieren zijn lelijk en nu kan ik portieren van een 850 96 overnemen.

Past dit zomaar? kan ik de binnenbekleding zo overzetten?

Is het lastig op deuren over te hangen?

Ik lees het graag.

grt
Michiel

UserID6342

past er zo in, alleen zul je wat gaatjes aan de binnenkant moeten boren (in de 850 deuren) voor het slotmechanisme van de V/S 70.  Hetzelfde geld voor de bevestiging van de deurpanelen om die over te zetten op een 850 deur.

volvobug

Uche uche....

Toch maar even een kleine toevoeging voor toekomstig gebruik door anderen. Heb vandaag een RA portier uit een 855 in de V70 geplaatst, de verschillen:

Binnenpaneel:
Het V70 paneel gebruikt 7 ronde gaten (8,2 mm). In de 850 deur ontbreken 4 van de 7 gaten, die moet je uitmeten en boren. De 3 aanwezige gaten zijn vierkant, te groot en daardoor niet bruikbaar voor de V70 bevestigingclips.

Handgreep slotmechanisme
De vier gaatjes waarmee de handgreep is bevestigd ontbreken. Uitmeten en boren, 3,5 mm. De schroeven tappen zelf weer draad.

Speakerbevestiging:
Voor de originele volvospeaker ontbreken de bovenste 2 bevestigingsgaatjes. Deze kun je op 10,5 a 11 mm boren en de witte bevestigingsplug uit de V70 deur overzetten in de 850 deur.
De onderste bevestiging is anders in de V70 deur. Ik heb het opgeloste door de vierkante zwarte bevestigingsplakken vlak af te vijlen en er een schroef met ring in te zetten.

Kabeldoorvoer naar slotmechanisme:
Het V70 slot heeft 2 stekkers die niet door het aanwezige gat voor de kabeldoorvoer in de 850 deur bleken te passen. Flapje uitzagen.

Binnenste rand raamrubber:
Het deurpaneel van de V70 heeft aan de bovenste binnenste rand een plastic versteviging die in een U-tje valt dat in de metalen rand van de deur zit. Dit U-tje is niet aanwezig in de 850 deur. Oplossing: U-tje uitzagen of plastic versteviging inzagen of verwijderen.

Sierstrip:
De 850 sierstrip zit met een schroefje vast en kan vervolgens door naar achteren schuiven verwijderd worden. Hiertoe heeft de 850 deur sleufgaten. De V70 strip zit geplakt (de V70 deur heeft dan ook geen sleufgaten meer).

Heeft me al met al te veel uren gekost, dacht even een deurtje te vervangen. Ik heb ook nog een 850 deur liggen voor de voorzijde, maar ga toch maar op zoek naar een V70 portier. De 850 deur verschijnt wel in het te koop topic  ;D

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

timj

en andersom  ??? ??? ??? ???  een V70 deur op een 850 moet dan ook passen de Estate wel te verstaan...dit moet dan ook passen..

grt
tim

Sbv

zelfde verhaal alleen dan omgekeerd