Startprobleem

Gestart door runner2502, 17-04-2012 21:18:55

Vorige topic - Volgende topic

runner2502

Vorige week ging ineens onder het rijden (bijna stapvoets) het lampje van de lambda sonde aan. Auto reed voor de rest normaal. Even later heb ik de auto geparkeerd, en starten ging daarna soepel, als altijd. Het lampje bleef branden. De volgende ochtend nog maar eens proberen of de storing van de lambda sonde ook bij een koude auto nog zou branden. Ja dus. Aan het eind van de dag, maar eens verder gekeken. De Accu pool los gehaald, en weer opnieuw aangesloten  omdat ik gehoord had dat de storing dan wel eens weg is. Gekeken of de stekkers nog goed vastzitten. Bobinekabel losgehaald en opnieuw opgestoken. Maar daarna liet de auto het afweten.
Na het starten sloeg hij af, en is sindsdien niet meer aan te krijgen.  Hij vonkt, draait rond, krijgt brandstof. Maar hoe kan ik nu controleren of de bovenste dode punt sensor op het juiste moment de puls geeft ?? inmiddels ook gekeken naar het gasklephuis en dat rondom schoongemaakt van allerlei troep. Maar ook dat was niet de reden want hij loopt nog altijd niet.
Heeft iemand een suggestie ??
Drive Volvo ! the best way to spend your money on fuel!!

Jack v

even foutcodes uitlezen.  Lmm stekker zit er nog wel op?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

runner2502

er stond een hele waslijst in 4-1-4, 4-1-3, 4-4-4, 4-2-3, 4-2-4. Storingen gewist, en gekeken welke terugkomt.
Hierna is alles 1-1-1, dus daar werd ik al niet wijzer van. Waar vind ik de LMM (staat voor Lucht massa Meter). zit die in het gasklephuis ?? er zitten in elk geval geen stekkers meer los
balen als zo'n machien voor de deur staat en niet functioneert.

ulkeman

die zit in je luchtfilter in de buis die richting je gasklep gaat.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Jack v

hoe heb je gecontroleert dat ie vonkt en benzine krijgt?

francois

draai er eens een bougie  uit en snuffel eens of hij niet verzopen is

als hij vonk en spriet krijgt dan moet hij lopen (aan trekken )

grfr

runner2502

ook dat is al gedaan de eerste keer waren de bougies nat. dus verzopen. Gedroogd, ingedraaid en noppes.
Hij draait rond, maar maakt het geluid alsof hij compleet verzopen is. Er was al een tip om alle bougies te verwijderen en dan te starten. dan zouden alle dampen in de kamer ook weg zijn. Dit voor het geval dat hij echt helemaal compleet verzopen is. Vandaag de bougies weer terug er in en de accu weer aangesloten. Die had het er maar moeilijk mee.
Als ik ga starten, wil hij na 40 seconden wel bijna aanslaan, maar zodra ik de sleutel loslaat, staakt hij de dienst.
en ben ik terug bij af

UserID6342

Trek 'm maar aan want zo te horen heeft Francois gelijk en is tie kats verzopen...

francois

heb je hem al eens geprobeert aan trekken

grfr

francois

je was me weer voor dirk  ;D

grfr

runner2502

OKie dokie, zal wel morgen worden, want voor vandaag heeft ie geen licht.
PS, vonk gecontroleerd, door de bougie te verwijderen en in de dop te steken en dan boven op de kop te leggen.
Starten, kijken, vonken. maar niet starten.
Morgen zal ik me weer melden.
Tot dan . alvast bedankt voor alle support.

Jack v

ulkeman

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

runner2502

Hoe kan je die sensoren checken dan ?? of is dat een kwestie van aanschaffen, monteren, proberen ?

Rainbird