854 T-5 1994

Gestart door Arjanestate, 21-04-2012 11:56:11

Vorige topic - Volgende topic

Arjanestate

iemand die de velgen van bovenstaande foto nog in het zwart en in het wit kan shoppen?

854 T-5 ROOD 1994

Arjanestate

854 T-5 ROOD 1994

hertogjan6

Citaat van: Arjanestate op 09-02-2014 19:13:33
En in het wit?  :eusa_shifty:
probeer het ;) maar kan bijna niet omdat er als ondergrond grijs word gebruikt ;)

ik kan het proberen en late zien maar dat is met dat programma geen porum ;D
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Arjanestate

Ok duidelijk,

in ieder geval bedankt voor je impressies!  :eusa_clap:
854 T-5 ROOD 1994

hertogjan6

witter als dit krijg ik hem niet ;) anders word het 1 waas ;) 8)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Arjanestate

S70 415530km:

Vervangen vd thermostaat heeft zn vruchten afgeworpen,  naast een heerlijk warme kachel is het verbruik ook afgenomen van 1:8 naar 1:8,6. De thermostaat is vervangen toen de tank halfvol zat dus ik hoop dat hetverbruik van de volgende keer nog iets ggunstiger zal zijn (1:9  :eusa_pray: )

854 T-5 ROOD 1994

henry classic v70

Velgen dezelfde kleur als bumperdek, strips en deurgrepen...
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Arjanestate

T-5 280000

Woensdag krijgt ie een checkup en beurt voor de apk.

Olie en filter
Brandstoffilter
Subframerubber inserts
bovenste motorrubber
uitlaat nieuw ophangbeugeltje
sandwichplate tbv oliedruk en -temp
retour turboleiding pakking

Voorruit is sinds kort ook spontaan gebarsten links boven in, geen APK afkeur, deze wordt met de APK wel  vervangen. Heeft iemand nog goede daklijsten voor een 854 of het liefst van een S70 liggen?
854 T-5 ROOD 1994

Arjanestate

S70 416368km:

Oud:

'nieuw':

T-5 zou afgelopen week z`n onderhoud gekregen hebben alleen dat is verzet naar aankomende week.

Volgende week haal ik ook een setje S70 dakstrips op bij een forumlid voor als de voorruit vervangen gaat worden van de T-5.
854 T-5 ROOD 1994

elianmars

Dat is een hele verbetering!
Is de kleur nu iets anders, of lijkt dat maar zo?

Arjanestate

Thnx

misschien een tintje en het kunststof is zwart ipv grijs omdat deze uit een 850 vandaan komt maar dat valt amper op.

Nu nog een fatsoenlijk stuur :eusa_pray:
854 T-5 ROOD 1994

Arjanestate

Vorige week bij Schutten geweest om dat hangen van het toerental dat bij de T-5 voorkomt  te verhelpen. ECU eruit en richting Haaksbergen.
Daar werd mn chip eruit gehaald, deze zat al in een brug omdat deze door RICA getuned is dus dat scheelde weer wat solderen. Daarna chip gelezen en data aangepast, echt grappig om te zien hoe zoiets wordt aangepast en ook leuk om de handtekening van RICA terug te zien in de software.  En natuurlijk de mappen met boostgegevens e.d.

Daarna even de ECU getest in de T-5 van Sebastiaan zelf en inderdaad, het toerental zakt inderdaad direct en zo hoort het, niet meer dat irritante hangen van het toerental tijdens overschakelen en het directe afremmen op de motor is net zo fijn.

Bakje koffie en weer naar huis en natuurlijk ff testen in mn eigen auto, uiteraard werkt het, je motorsteunen vallen wel door de mand dus die gaan morgen gebeuren samen met een beurt. Auto trok wel minder hard onderin, dit is opgelost door de software nog iets aan te passen, vanmorgen kwam die ECU via de post binnen en nu trekt de auto weer goed. Top!

bij komend voordeel is het lagere brandstof verbruik want de brandstoftoevoer wordt direct afgesloten bij gas los en bij mij knalt ie niet meer als een idioot uit de uitlaat (heb geen katalysator)

In ieder geval een goede update en een dikke plus voor Schutten!
854 T-5 ROOD 1994

Arjanestate

T-5 279799km:

Olie en filter vervangen
Benzinefilter vervangen, wat een bagger kwam er uit zeg,  :eusa_sick: veel te laat dus...
uitlaat hangt weer netjes dmv een nieuwe klem
subframe inserts zijn geplaatst
onderste motorsteun is vervangen, het  oude grote rubber is een PU, het kleintje was helemaal verrot. Ik hou de oude steun voor de zekerheid maar, dan kan ik altijd nog het PU gedeelte terugplaatsen.
Multiriem vervangen, het kostte wat moeite om het speciale tooltje in de spanner te krijgen, erg weinig ruimte.

Het leek of de turboretour leiding lek was maar deze bleek droog te zijn het komt van hogeraf, waarschijnlijk een nokkenaskering, hopelijk kan ik morgen ff kijken als ik de bovenste motorsteun ga vervangen.

Alles bij elkaar wordt het een steeds betere auto, het sparen voor een nieuwe 19T en groene injectoren is begonnen :eusa_dance:

854 T-5 ROOD 1994

Arjanestate

Nieuwe radio, maar wat een bagger geluid, de HU1205 uit de S70 gehaald en hier komt toch écht een voller geluid uit. De Kenwood in de S70 gezet, wel iets beter maar ook met de HU1205 een véél mooier geluid.
Wat nu? Ik heb mm de 24e gekocht, zou ik de radio nog terugkunnen brengen?

Wat doet zo`n ouwe HU beter dan een gloednieuwe Kenwood met z`n Mosfet versterker en 1000 andere accesoires?

854 T-5 ROOD 1994

henry classic v70

Ik heb er ook een HU-1205 inzitten zonder externe versterker etc. en met de org. boxen (8x), het geluid vind ik ook mooi vol klinken in vergelijking met een ander soort radio. Moet er wel bij zeggen dat ik niet anders gewend ben want de HU is er vrijwel meteen na de koop van de Sandstone ingekomen.. ;)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4