Interieur Fan draait heel kort en dan storing?

Gestart door fraggle, 19-07-2008 15:58:10

Vorige topic - Volgende topic

fraggle

Zul je altijd zien..

Bijna zover dat ik in de hitte ga rijden en nu nokt de interieurfan uit mijn V70 classic ermee. En de airco was ook al kapot :-(

Bij het starten van de motor draait hij heel even om er vervolgens mee te stoppen. Er gaan dan twee oranje lampjes knipperen bij het airco-gedeelte..

Is dit iets waar ik zelf makkelijk iets aan kan doen? Zo ja hoe/wat?

Groeten,

Jan

haasje

kan volgens mij of een zwaar lopende ventilatiemotor, of een rotte kachelweerstand zijn

thuur

Citaat van: haasje op 19-07-2008 23:53:52
kan volgens mij of een zwaar lopende ventilatiemotor, of een rotte kachelweerstand zijn

Grote kans op het eerste.

Haal de fan er uit (dashkastje verwijderen) en maak m van binnen goed schoon met b.v. remmenreiniger. Beetje WD40 bij de lagers en wat siliconenspray bij de koolborstels (niet op het contactvlak!). Daar zou je het nog wel een hele poos mee kunnen uithouden.

Gr ;)

zwamborn

Even een oud berichtje nieuw leven ingeblazen (woordspeling, kan zo de politiek in.. :D) voor degenen die er met hun X70 ook last van hebben. Het forum staat vol met tips; dank hiervoor, maar eenduidig was het niet helemaal.
Bij de C70 vandaag ook het probleem van even draaien van de kachelmotor en dan afslaan. Daarbij knipperende ecc lampjes.
Kachelmotor uitgebouwd, op 12V aangesloten en draaide stevig...
Kachelweerstand uigebouwd, bekeken, niets aan te zien. Weerstand op de (grote) aansluitingen ca. 130k Ohm; zegt me niets, maar in ieder geval niet oneindig. Weerstand aangesloten en spanning gemeten; van ca. 7 volt tot bijna 12 bij verschillende aanjagerstanden; dan zou het toch de motor moeten zijn...
Bij VOMD in Dordrecht toch maar een motor gehaald (Scantech, €95 valt niet tegen...) en aangesloten; geen probleem meer  :eusa_dance: :eusa_dance:

Dus, bij een X70 met ecc en een kachelmotor die het maar een paar seconden doet even de spanning die hij krijgt meten (contact aan, aanjagerstand niet op 0). Bij geen spanning => kachelweerstand stuk; bij (variabele) spanning => kachelmotor stuk

Thuur had het in dit draadje dus bij het rechte eind (schijnt vaker voor te komen... ;))

groet