Km. stand uitlezen OBD-II kan het nou wel of niet?!

Gestart door ChristRoffel, 22-04-2012 21:37:37

Vorige topic - Volgende topic

ChristRoffel

Citaat van: Hans Duiven op 24-09-2012 16:38:55
Uitlezen is dus ook niet gelukt bij Brouwer.
Volgens Gerben ligt dat aan de 'turboklokkenwinkel' die niet thuishoort in deze 2,5 20V.

Jammer, maar het is niet anders.

Hans

Tja...jammer, maar zoals Gerben zei; helaas pindakaas..!
Nu kan ik hem gewoon weer terugdraaien naar 0km, en dan is het de Roffel met de laagste km-stand..!
Nee...eens even kijken wat er nog te achterhalen valt bij de "dashboard-wisselaar"..!
Het is te proberen...en dan kan er in ieder geval 'mijn' 20.000km bij.

ChristRoffel

Mn foto-archief van de zwarte in gedoken, en de km-stand van voor de wissel enz. nagevraagd.
En zo ben ik op deze stand beland..

Alleen nog even wat lampjes vervangen en dan maar eens testen of alles (nog) functioneert.. :D

CharlieFox

Ja, ik weet het, opgraving. Maar kan het antwoord vooralsnog niet vinden op het forum.

Ik heb een OBD II erin en ja, ook een kapot tandwieltje. Auto heb ik net een week en wil graag de echte km-stand weten. Bij de vorige Volvo ook al eens het tandwieltje (laten) vervangen door de klokken unit op te sturen.

Weet iemand of het kan? De km-stand aflezen bij OBD II?
Om een pas aangekochte auto te doorgronden moet je er eerst flink aan sleutelen ...

schutten

Citaat van: CharlieFox op 26-11-2015 20:53:54
Ja, ik weet het, opgraving. Maar kan het antwoord vooralsnog niet vinden op het forum.

Ik heb een OBD II erin en ja, ook een kapot tandwieltje. Auto heb ik net een week en wil graag de echte km-stand weten. Bij de vorige Volvo ook al eens het tandwieltje (laten) vervangen door de klokken unit op te sturen.

Weet iemand of het kan? De km-stand aflezen bij OBD II?

Ja dit kan,alleen met een VST kast van Volvo.
Enkele dealers beschikken nog over deze obd tool.

de Boeing

ik had ooit dit gevonden:

http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=1&t=61976

vrij complexe procedure en heb het helaas niet zelf geprobeerd dus weet niet of het werkt...

jeroen74

De volledige procedure is hier nog verder, tot op de bit, uitgelegd.