aanlopen van de wielen

Gestart door ErwinE, 05-05-2012 17:04:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ErwinE

Bij het nemen van rotondes komen er geluiden uit die wielkasten die er bij mijn weten niet thuis horen. Ik heb 17 inch wielen met bridgstone potenza in de maat 215-45-17 Is de auto wellicht verlaagd?

Ik weet dat er zelfs auto's rijden met 18 inch, dus wat kan het probleem zijn?
Een nieuwe roffel en een oude roffel samen op de oprit!!

knip

kijk eens naar de et maat van de velgen,et43 is standaard.

gr.

henry classic v70

Zo op de plaatjes te zien zitten er Satellites onder, die zijn volgens mij standaard ET43 dus dat moet gewoon passen. Als het de banden zijn die aanlopen in de wielkast is er iets anders aan de hand; bandenmaat en de Etwaarde is goed, daar kan het niet aan liggen. En is misschien iets verlaagd maar ook dat zou geen probleem moeten zijn






600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

The Demon

Stuuruitslagbegrenzers weg of op z'n minst versleten?

Groet,
The Demon.

ErwinE

Zo dat is een mooi exemplaar zeg! ;D Ik heb nog gewoon een half jaar garantie dus meld mezelf wel even bij de dealer volgende week! Ik hou jullie op de hoogte!
Een nieuwe roffel en een oude roffel samen op de oprit!!

jacques1967

U zou ook eens de voorwiellagers kunnen laten inspecteren op slijtage/speling.Gaf bij mijn auto vreemde geluiden bij een scherpe bocht naar rechts. Met rechtuit rijden geen problemen in diezelfde tijd.

innocenti

Begin maar met de stuurbegrenzers op de draagarmen. Mijn V70 liep ook aan met 215 zonder begrenzers. Je hebt witte en blauwe begrenzers. Wit is vaak voldoende. Blauwe zijn de dikste en voldoen zeker, alleen kosten ze 1m draaicircel.

henry classic v70

Citaat van: innocenti op 06-05-2012 14:19:19
Begin maar met de stuurbegrenzers op de draagarmen. Mijn V70 liep ook aan met 215 zonder begrenzers.

Citaat van: ErwinE op 05-05-2012 17:04:49
Bij het nemen van rotondes komen er geluiden uit die wielkasten die er bij mijn weten niet thuis horen.

Bij het nemen van rotondes komen ze niet eens in de buurt van de begrenzers, alleen bij max. stuuruitslag
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

ErwinE

Na inspectie vandaag tijden een wasbeurt vastgesteld dat de blokje op de draagarmen netjes aanwezig zijn, maar dat als het stuur geheel ingedraaid staat de wielen tegen de kasten aanlopen geheel aan de binnenzijde. Weet niet wat de oorzaak zou kunnen zijn, maar het lijkt me niet normaal!
Een nieuwe roffel en een oude roffel samen op de oprit!!

Domaso

Mijn V70 liep ook aan met 215/45/17 banden. Na het monteren van blauwe blokjes (Volvo nr. 8614258) lopen ze niet meer aan.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

henry classic v70

Wat ik niet goed begrijp is dat je het hebt over het rijden op rotondes icm het geluid...
Als je wielen max. naar links of rechts worden gestuurd komen ze tegen de stuuruitslag begrenzers aan. Dit gebeurd echter niet als je een rotonde over gaat (of de rotonde moet een draaicirkel hebben net zo groot als de draaicirkel van je wagen....). Is geen groot probleem als ze de binnenkant raken bij max. stuuruitslag, kan al aan het type banden liggen. Daar kun je dikkere blokjes voor krijgen; de blauwe voor een C70.
Persoonlijke ervaring is dat ik rijd met 225/45R17 (Comets ET43), blauwe blokjes en bij max. stuuruitslag wordt de binnenkant alleen geraakt als ik de inrit op rijd. Bij een rotonde maakt íe bij mij geen geluid zoals je eerder omschreef.
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4