Eindelijk knoop doorgehakt......de R op LPI

Gestart door beezz, 25-04-2012 20:50:34

Vorige topic - Volgende topic

arjen850

Citaat van: NinaPaul op 03-05-2012 16:50:07
Dat ze het vroeger deden, wanneer het spruitstuk er toch af moest, is een kleine moeite.
Bij het vervangen van een koppeling steek ik ook graag een toplager en keerring zonder uren.

Nu is het gewoon niet meer aan de orde.

He, duik nog even in je alwetende boeken, Mesmann wou mij in december nog gewoon een 6e injector verkopen hoor, dus TEGENWOORDIG wordt dat door de ëxpert" inbouwer nog toegepast ;D

Ludo

Het spruitstuk gaat er bij de goeie gasboeren wel degelijk af.
Die wil geen boorresten in het spruitstuk achterlaten.
Een gasboer die al honderden 850/x70 gedaan heeft, doet dat trouwens in 10 minuten.

De blauw/groen/rode/zwarte stipjes op de injectors, is niks meer dan een verduidelijking van de interne controle bij de fabrikant.

NinaPaul

Citaat van: arjen850 op 03-05-2012 18:11:01
Citaat van: NinaPaul op 03-05-2012 16:50:07
Dat ze het vroeger deden, wanneer het spruitstuk er toch af moest, is een kleine moeite.
Bij het vervangen van een koppeling steek ik ook graag een toplager en keerring zonder uren.

Nu is het gewoon niet meer aan de orde.

He, duik nog even in je alwetende boeken, Mesmann wou mij in december nog gewoon een 6e injector verkopen hoor, dus TEGENWOORDIG wordt dat door de ëxpert" inbouwer nog toegepast ;D

Vraag me dan af met welke reden ze een 6e injector (systeem) zouden plaatsen. Vialle zelf geeft aan dat dit niet meer wordt gebruikt.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

)()()sT

Misschien had ie nog een overschotje witte die ie kwijt moest ;D
Ik denk dat Arjen even verbaasd was toen ie die offerte met 6 witte voorgeschoteld kreeg.

Ludo

Citaat van: NinaPaul op 03-05-2012 18:59:36
Vialle zelf geeft aan dat dit niet meer wordt gebruikt.

Heb je ook een onderbouwing daarvan. ???

NinaPaul

Citaat van: Ludo op 03-05-2012 19:09:29

Bel vialle zelf even zou ik zeggen. Ik heb geen verdere vragen gesteld.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Ludo

Citaat van: NinaPaul op 03-05-2012 19:20:23
Citaat van: Ludo op 03-05-2012 19:09:29

Bel vialle zelf even zou ik zeggen. Ik heb geen verdere vragen gesteld.

Vreemd dat jij dan zo'n antwoord kreeg.
Vialle heeft nl nooit 6 injectors geleverd voor een 5 cilinder.

dbs1

Citaat van: H_Rovers op 03-05-2012 14:17:58
Ik was van plan om bij Mesman LPI in te laten bouwen. Rovelra, waarom ben je er zo kritisch over? Ik hoor er vooral goede verhalen over, wel redelijk prijzig, maar netjes ingebouwd. Das dus niet altijd het geval? dbs1, hoe is bij jou de tank/vulopening geplaatst?

Op de gebruikelijke plaats rechtsachter in de bumper. Ik heb een minivuller achter de tankdop wel overwogen, maar omdat ik toch al vaak moet tanken had ik geen zin ook nog langer te moeten wachten bij het tanken. De auto is zwart, dus de vuller valt niet erg op.

Inhakend op andere berichten: het spruitstuk is eraf geweest, de carterventilatie is op verzoek gecontroleerd en de injectoren zitten met een soort lijm in het spruitstuk (je ziet zo'n soort "rolletje" om de injectoren). Het systeem is LPE7 (met ronde tankindicator en blauwe leds), het schijnt dat Mesman een jaar geleden nog LPE6 monteerde (met langwerpige tankindicatie), handmatig naar benzine over geloof ik.
Hoe dat op dit moment is weet ik niet. Een chip was geen probleem, het systeem kan het aan zei hij (300 pk). Hij was de enige die dit zonder twijfel zei, alle anderen maakten reserves of spraken over overschakelen op benzine vanaf een bepaalde vermogensvraag oid. Misschien is hij een handige verkoper of hij heeft gewoon veel ervaring en vertrouwen in zijn kennis en materialen.
V70 2.5 FT LPG MY10 452 18" BOR
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht
Peugeot 206 Plus 1.4  - Noir Obsidien

rifwachter

In mijn 850R zitten er volgens mij wel 6, vialle  ???
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Ludo

Citaat van: rifwachter op 03-05-2012 19:44:38

Ja zo zijn er velen, maar als extra gedaan door de inbouwer.

)()()sT

Citaat van: rifwachter op 03-05-2012 19:44:38

Ja 6 witte. Tegenwoordig zijn 5 bruine (met grotere opbrengst) voorhanden.
Ergens medio 2008 zijn de bruine gekomen.

beezz

Nou, het zit R in en de eerste 1400 kilometers zitten R op.
Keurig gedaan door Mesman, overigens. Fijne vent, nog even onze gezamenlijke liefde voor de Alpine doorgenomen, bakkie Rbij, heel gezellig.
carterventilatie werd bij mij , op zijn aanraden, ook vervangen. Erg blij mee want een krukaskeerring is toch een beetje lastig te vervangen.
Het rijden bevalt erg goed en de eerste 1400 km levert een gemiddeld verbruik van 1 op 9,7 op! Weliswaar veel snelweg (80%), maar toch mooi.
Ik vind wel dat bij accelereren een stukje gretigheid ontbreekt dat ik op benzine wel voel.
Maar de power zit R nog goed in. Tanken ging een keer ontzettend langzaam en de andere keer heel vlot.
Ligt misschien.aan de verloopnippel in combinatie met de (kleine) vulopening achter het klepje.
Al.met al een zeer goede eerste indruk, met name van Mesman
hij gaf bij.mij trouwens aan dat standaard tot 280 pk geenmprobleem is.
Misschien nog eens een keer een chippie R tegenaan?
T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

Broabander

Zelfde pomp? Zit ook nog wel eens verschil in, bij de ene heb je een lamme duim na 2 minuten op die knop douwen en bij de andere zit hij binnen no-time vol ;)
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.