Zachtjes knetteren op LPG

Gestart door RvdO, 29-04-2012 16:08:48

Vorige topic - Volgende topic

RvdO

Mijn 2.0 10v 855 uit '95 rijdt op LPG met een Vialle (F?) verdamper.

Ik zal het e.e.a. zo nauwkeurig mogelijk omschrijven:
Als ik het contact aandoe, hoor je even de brandstofpomp aanslaan en die laat weer af als de leidingen onder druk staan. So far so good. Starten moet met een klein tikje op het gaspedaal, anders slaat 'ie af. Fair enough. Maar als de motor eenmaal loopt, hoor ik de brandstofpomp weer aanslaan, en die blijft dan ook draaien!

Eenmaal rijdend, lijkt het wel alsof de motor wordt gesmoord, dat 'ie inhoud. Na anderhalve minuut gaat het beter en na twee minuten kan er meer dan 3000 gemaakt worden.

Eenmaal lekker warm, knettert de uitlaat een beetje als je ineens het gas loslaat. Alsof het hele kleine backfires zijn. Op zich geen naar geluid, maar het hoort niet echt.

Over de hele linie vind ik wel dat het vermogen wel heel erg afneemt als je op LPG rijdt. Ik weet dat een 2.0 geen racemonster is, maar ik moet toch wel flink doortrekken om in het stadsverkeer een beetje bij te blijven. Op benzine is dat echt heul anders.

1) Hoort de brandstofpomp te blijven draaien als je op LPG rijdt?
2) Hoe komt het dat de eerste anderhalve / twee minuten de motor zo vreselijk inhoudt?
3) Is de verdamper aan revisie toe? Of moet ik de oorzaak ergens anders zoeken?

Dank alvast!

mehn

Citaat van: RvdO op 29-04-2012 16:08:48
1) Hoort de brandstofpomp te blijven draaien als je op LPG rijdt?

Ja. Daarom moet je ook minimaal 20 tot 30 liter benzine in je benzinetank houden anderfs draait de benzinepomp warm.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

1) Ja.
2) Aan de hand van je beschrijving, zou ik zeggen dat de motor op dubbele brandstof draait.
Brandstofdrukregelaar en injectors zijn dan verdacht.
3) Zou ook kunnen, probleemloos rijden begint nl met goed onderhoud.

RvdO

Dank voor jullie antwoorden.

Doordat de brandstofpomp blijft draaien, dacht ik ook dat 'ie op dubbele brandstof draait. Mijn schoenenlapperslogica was: Als er geen benzine verbruikt wordt, dan blijven de leidingen onder druk  staan => brandstofpomp slaat af. Brandstofpomp blijft draaien => er wordt tijdens het rijden op LPG benzine verbruikt.

Mogelijke boosdoeners zijn dus:
Brandstofdrukregelaar => Wat zijn andere symptomen dat deze kaduuk is?
Injectors
Verdamper => Andere symptomen?

Nog andere kandidaten?

Hoe krijgen de injectors dan het commando om benzine in te spuiten als 'ie op LPG staat? Gaat er dan niet iets in het voortraject fout?

Ludo

Citaat van: RvdO op 29-04-2012 19:21:03
Hoe krijgen de injectors dan het commando om benzine in te spuiten als 'ie op LPG staat? Gaat er dan niet iets in het voortraject fout?

Nee kan zijn dat er een (of meerdere) injector(s) lek zijn, en daardoor blijven druppelen.