emissielamp

Gestart door patrick casandra 850, 01-05-2012 10:41:23

Vorige topic - Volgende topic

patrick casandra 850

ik heb weer problemen met mijn 850 20v van bwj 1992 km 345000
gisteren ging in een keer de emissielamp aan ,hij stotterde even maar liep gewoon weer verder.
daarna toen ik de koppeling ingetrapt had liep het toerental op naar 3000,gelijk toen hij dat deed viel de temperatuur meter uit ,en bleef een beetje schommelen
nu heb ik hem vanmorgen uitgelezen en had de volgende codes a2  1-2-3  a3  1-1-1  a6   1-2-3   a7  1-2-2   wie kan mij helpen wat deze codes betekenen en of wat er kapot is
nu heb ik bij de obd het dekseltje van de b  obd afgehaald en daar zit alleen op pinnetje b2 een aansluiting ,wat zit daar voor een functie aan vast en hoe kun je deze eventueel uitlezen bij voorbaat alvast hartelijk dank patrick en casandra

Hengeveld

A2 (brandstof systeem) 123: Engine Coolant Temperature Sensor (ECT) signal
A3 (ABS) 111: No DTC set (geen foutmelding dus)
A6 (ontsteking) 123: Engine Coolant Temperature Sensor (ECT) from Control module missing or faulty
A7 (Trip Computer) 122: Temp. sensor interval too long

Lijkt me een simpele diagnose: je temperatuursensor is kapot of heeft geen goed contact. De sensor zit bij de thermostaat aan de motor, bij de koelwaterslang die van de motor naar de bovenkant van de radiator loopt. De stekkerverbinding zit onder/naast de stuurhuispomp.

De foutcode van A7 komt van de buitentemperatuursensor. Geeft je trip computer geen temperatuur aan? Wellicht is de computer in de war, omdat de waarde van de ECT-sensor mist, dus je kunt ook kijken of de foutcode A7 dan ook verdwijnt nadat je het probleem van de ECT-sensor opgelost hebt.

patrick casandra 850

super bedankt dat scheelt enorm in kosten en zoekwerk
ps wat zit er onder het kapje b 2 van de obd waar is dit voor

Ludo

Citaat van: Hengeveld op 01-05-2012 11:11:02
De foutcode van A7 komt van de buitentemperatuursensor. Geeft je trip computer geen temperatuur aan?

De temperatuurmeter geeft geen waarde af, met de sleutel in stand II.
122 is dus een standaard melding bij uitlezen.

B2 is van de cruisecontrole.