rook en smurrie peilstok

Gestart door Louke, 06-05-2012 12:20:29

Vorige topic - Volgende topic

Louke

Dag Volvo rijders,

Ben al een tijd aan het zoeken op het forum omtrent het feit van overdruk, rook uit peilstok etc.

Heb daarom een tijd geleden mijn carterontluchting nagekeken. Spruitstuk eraf, maar er zat niet echt iets verstopt, wel de prut eruitgehaald die ik kon zien, slangen doorgeblazen maar vond daar geen weerstand.

het gaat om een 2.5T uit 1998 S70  280000 km
gebruikt wel wat olie
voorzijde auto licht olie vlekken op de vloer ter hoogte van waar de onderkant bumper ophoudt.

Zoals ik heb gegrepen hebben turbo versies geen vlam dover.

Ik weet niet meer waar ik verder moet kijken, mss dat iemand hier op het forum nog tips heeft.

Groetjes

Louke

henry classic v70

Je hebt de carterventilatie nagekeken maar heb je deze (incl. slangetjes) ook vervangen?
Dit zijn de onderdelen (als voorbeeld van een 20V van '93) die je zou moeten vervangen wil je de carterventilatie uitsluiten.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,30210.msg601268.html#msg601268
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

UserID6342

Slangen oliekoeler in orde ?

Louke

Hi Henry,

Nee heb de carterontluchting niet vervangen, heb naar gekeken en hij leek mij verder wel goed. Ook het potje was verder leeg.

Louke

Hi Dirk 324

Slangen olie koeler, begrijp niet helemaal de link met de rook uit de peilstok ???

Jack v

Je kan van de buitenkant nie tzien of het potje leeg is. Er zitten allemaal kamers in waarvan er maar 1 doorgang verstopt hoeft te zijn en het is in de war.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Louke

Hi Jach v

had het potje wel doorgeblazen. Maar ben ik nu :eusa_wall: te zuinig geweest en niet deze zaken vervangen, of kan het niet verder op in het systeem kunnen zitten.
Want waar gaan de dampen normaal heen, en worden ze op een bepaalde manier afgezogen??

Jack v

Ze gaan via de haakse leiding richting de turbo vanwaar ze door de inlaatbuis weer in het traject komen. De olieafscheider heeftt op de onderkant een terugloop waar de olie weer in het blokl kan lopen , deze terugvoer zit vaak verstopt. Wat ook vaak gebeurd is op aansluiting bij de turbo die dicht zit zorg dat je deze goed schoon hebt. Ook het vacuumleiding wat in dezelfde huls zit. Om zeker te zijn dat ie goed is zul je de haakse huls met leidingen en de afscheider zowiezo moeten vervangen.(incl knietjes)
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Louke

Dank je Jack,  :D

Ik ga als eerste maar kijken naar de aansluiting bij de turbo. Mss is dat daar de een verstopping zit. Voordat ik weer het hele spruitstuk eraf moet halen, want dat vond ik echt een rot job.
Weet jij toevallig of er ergens foto's zijn waar ik die aansluiting bij de turbo kan vinden.

Maar heel erg hartelijk dank voor je info, dit helpt mij in ieder geval een stap verder.

Groetjes

Louke