Tikkend geluid en schurend geluid icm afwijkend gedrag rempedaal.

Gestart door Shockwave, 03-05-2012 22:39:51

Vorige topic - Volgende topic

thuur

OMG :o Dat zijn de belabberste kransen van West Europa!

Gr :-X

Shockwave

Haha ;D Dat is duidelijk. De andere kant (RV) is idem. Jammer dat ik daar tijdens de aankoop nog geen verstand van had... Naja, al doende leert men.

De hele boel dus loshalen en de krans vervangen lijkt me?
Dat lijkt me geen moeilijke klus, m.u.v. vastzittende bouten?

UserID6342

Die bouten op de onderste foto draai je zo los met een goede ratel/dopcombinatie en/of met een goede ringsleutel.  Steeksleutels moet je niet willen gebruiken om iets los te halen want dat gaat je je behang kosten en je sloopt het materiaal.

jeroen74

Is alles niet zodanig verrot dat nieuwe kransen totaal zinloos zijn? Misschien is er zoveel materiaal weg dat de nieuwe kransen te groot zijn ;D

Volgens mij kun je beter twee gebruikte aandrijfassen monteren, lijkt me een stuk minder werk.

Shockwave

Daar zit ik ook al over na te denken. Maar welke onderdelen heb ik dan precies nodig?
Alleen de aandrijfassen? Om zo'n as zit natuurlijk al een ABS krans, eventueel die krans schoon maken of de nieuwe die ik besteld heb erop zetten.
Heb ik ook nieuwe aandrijfashoezen, vet, e.d. nodig?

thuur

Vwb het losdraaien: als het echt niet wil kun je een dop + wringzijer + staaf gebruiken. Moet lukken en let goed op dat de dop er goed opzit.

Minimaal de kransen (ze zijn los te krijgen ook al weet niet iedere leverancier dat). Ik denk dat je ze wel erop krijgt. Als je gebruikte assen gaat monteren let dan op de staat van de rest (ashoezen etc.). Indien nodig vervangen, anders lekker monteren en rijden maar!

Gr 8)