Ree versus Volvo 850

Gestart door Retze, 03-05-2012 21:12:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Retze

Vorige week zondag reed ik tegen 20.00 met 100 per uur over de A325 tussen Nijmegen en Arnhem op de cruisecontrol, staat er na een viaduct opeens een ree voor de auto op ca 2 m afstand. Met dat ik het zag een klap en er vloog iets door de lucht waarvan ik dacht dat het een deel van de ree was (bleek later mijn nummerbord te zijn). De auto maakte geen rare geluiden dus ben rustig uitrollend met de gevarenlichten 50m verderop de parkeerplaats van een benzinepomp opgereden. Eerst de politie gebeld die niet onder de indruk was en vervolgens de auto bekeken. Rechtsvoor het rechterscherm op 2 plaatsen gedeukt, 1 verstraler pleitos en mijn nummerplaat verdwenen. Al met al viel het dus mee. Wel een plas bloed bij de rechterportier die groter werd, overal reeenhaar en poep.....stukjes vlees....een bende dus. Bij thuiskomst eerst maar een borstel gepakt en warm water om de goeie naam in de buurt niet te verliezen.
Met een pot bier bijgekomen van de schrik. Veel geluk gehad; ik had geen airbag meer dus die is niet afgegaan, het was een kleine ree die onder de auto verdween inplaats van eroverheen en de schade was ook erg beperkt. Afgelopen koninginnedag een nieuw scherm en verstraler geplaatst met behulp van de tips op dit toch steeds weer leerzame forum. Alleen de kleine stootstrip nog vervangen en dan is er niet meer te zien en rest alleen een sterk verhaal.
Blijft alleen jammer van het ree zelf....toch een mooi dier....maar liever dus niet weer voor de auto maar gewoon in het veld.

Jeroentjuh

Ik heb er anderhalf jaar geleden een volwassen hert voor gehad, was een beste klap en ruim 4000 euro schade....

Retze

En iedereen maar vragen of je hem meegenomen had zeker? De rekening nog kunnen opsturen naar iemand?

Henk855

Reebout is lekker maar de schade aan de auto minder  :-\
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

stefanhuijser

Zonde zonde! Gelukkig valt het mee en heb je zelf niks..

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

ulkeman

Citaat van: Retze op 07-05-2012 21:32:59
En iedereen maar vragen of je hem meegenomen had zeker? De rekening nog kunnen opsturen naar iemand?

is volgens mij gewoon verzekert bij beperkt casco?


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Jeroentjuh

Citaat van: ulkeman op 07-05-2012 22:13:24
Citaat van: Retze op 07-05-2012 21:32:59
En iedereen maar vragen of je hem meegenomen had zeker? De rekening nog kunnen opsturen naar iemand?

is volgens mij gewoon verzekert bij beperkt casco?

Idd, zit wildschade gewoon bij in.....

Turbobiker

Iemand de ree nog komen halen?

(in Duitsland bega je een overtreding als je doorrijdt na een aanrijding met wild. Moet bij de politie aangegeven worden. En ivm besmettingsgevaar mag je het aangereden beest niet meenemen. Helaas.)
De Tussenpaus

Ewout Schalkwijk

Geldt ook voor Nederland. Toen ik in 1997 met 120km/h over een ree heen reed in Zeewolde, kreeg ik van m'n tussenpersoon te horen dat je er zelfs een boete voor kan krijgen. Het gaat om het doodrijden/vernielen van staatseigendom. De politie die ter plekke kwam bevestigde dat, maar zei dat ze er niet over piekerden om iemand die net z'n auto (in mijn geval slechts een aantal maanden oud) in elkaar had gereden op zo'n boete te trakteren.

Nu woon ik al een poosje in Noorwegen en hier worden zo'n 7000-9000 (ik twijfel even) aanrijdingen jaarlijks gemeld. Hier geldt niet je standaard verzekering.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Jeroentjuh

#9
Citaat van: Turbobiker op 07-05-2012 23:12:16
Iemand de ree nog komen halen?

(in Duitsland bega je een overtreding als je doorrijdt na een aanrijding met wild. Moet bij de politie aangegeven worden. En ivm besmettingsgevaar mag je het aangereden beest niet meenemen. Helaas.)

In Nederland ook hoor. Verzekering vraagt politie rapport ook op.....

Turbobiker

Citaat van: Jeroentjuh op 07-05-2012 23:23:52
Citaat van: Turbobiker op 07-05-2012 23:12:16
Iemand de ree nog komen halen?

(in Duitsland bega je een overtreding als je doorrijdt na een aanrijding met wild. Moet bij de politie aangegeven worden. En ivm besmettingsgevaar mag je het aangereden beest niet meenemen. Helaas.)

In Nederland ook hoor. Verzekering vraagt politie rapport ook op.....

Raar dat de politie in dit geval dan nauwelijks geïnteresseerd was.. ???
De Tussenpaus

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Turbobiker op 08-05-2012 11:50:46
Raar dat de politie in dit geval dan nauwelijks geïnteresseerd was.. ???

Raar? nauwelijks geïnteresseerd? Het zou me verbaasd hebben als er wat in de laatste jaren veranderd zou zijn. Er zijn maar weinig zaken te bedenken waar de politie als de kippen bij, of geïnteresseerd in is. Behalve als er een BN-er onder begeleiding van politie naar een prijsuitreiking moet of als de pizza dreigt koud te worden. Dan spelen ze graag 'politie-tje'. :eusa_wall:

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Retze

Zolang ze de pizzas maar in mooie volvo's ophalen vindt ik alles best : )