waarschuwingslampjes + turbo druk meter

Gestart door rspddcnl, 03-05-2012 20:41:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rspddcnl

Resume.

Motor uit=meter in het midden v/d schaal
Motor aan-= meter ongeveer 1/4 van het begin v/d schaal
Onder ruiden= meter komt tot helft v/d schaal tegen of net op het witte gedeelte.

Nu weet ik niet of het invloed is, maar sinds kort is mijn uitlaat verandert in een sportuit uitlaat.
Achterste demper begint het te begeven.

Lampjes gaan alleen branden wanneer de bak in de S stand staat en je doortrekt tot dat de bak schakelt tussen 5 en 6000 toeren.

Aangezien ik bijna niet rij met de 850, zou het kunnen dat er vermogens verlies is, twijfel ook een beetje, maar kan het niet met 100% zekerheid zeggen. Rij bijna alleen stads verkeer, tja en dan trap je hem toch niet altijd in de max. van de turbo. :eusa_dance: :eusa_dance:

Stel dat het de Turbo is  :o :o :o :o, liever niet moet eerst draagarmpjes, aandrijfasrubber en veerpoot rubbers laten vervangen, kun je daar meer door blijven rijden?




mehn

Herken je deze?



Dat is de TCV (turbo control valve). Als de stekker hiervan los is dan heb je maar beperkte turbodruk.
Controleer die voor de zekerheid even.


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

rspddcnl

ja prachtig ding, had ik gisteren nog in de hand, heb slang met bandje geel vervangen.
De stekker zat er op, maar ik check dit noch ff voor de zekerheid.


Groetjes rene

rspddcnl

Hallo Mehn,

heb deze gechekt:

Dat is de TCV (turbo control valve). Als de stekker hiervan los is dan heb je maar beperkte turbodruk.
Controleer die voor de zekerheid even.


zit er op.

rspddcnl

Goedenmiddag.

Ben er achter waarom de turbodruk meter niet goed functioneerde.

:eusa_shifty: :eusa_shifty: :eusa_shifty: :eusa_shifty:

Het borgveertje van het stangetje van de wastegate is afgebroken, it's all gone.
Tja nu krijg ik alleen het hendeltje waar de pin op zit niet meer in positie om het stangetje er op te doen.

Nother problem??

Iemand een tip, heb namelijk geen idee.

Gr. rene

UserID6342

Meestal staat het stangetje te ver naar buiten toe, deze kun je iets indrukken waardoor hij wel op het asje valt. Is het precies andersom dan beweeg je de wastegate tot dat hij eroverheen past.  is het laatste het geval zou ik wel eea laten controleren want die wastegates hebben iets of wat voorspanning.

rspddcnl

Hallo dirk,

nouw dat is het hem juist, het asje waarop je het stangtje plaatst en dan borgt, kan ik niet draaien zit vast. Heb dit lichtelijk geprobeerd met de hand, maar krijg er geen beweging in.

Gr. rene

Ludo

Het stangetje is instelbaar, borgmoertje losdraaien, en je kan ermee draaien.
In principe moet je het zo instellen, dat als je het stangetje los op het pinnetje legt, je een half maantje te zien krijgt.

rspddcnl

Ff een plaatje

We love IT   :-* :-* :-* :-* :-*




Zo ziet het er uit.  :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance:
Het omcirkelde kan ik niet bewegen.
Deze moet ik volgens mij links omdraaien zodat het stangetje er op kan.

???????????????????????

Ludo

Je moet inderdaad tegen de klok in draaien.
Het lijkt dus dat de klep binnen vast zit.
Een tikje met een hamer proberen?.  :-X  ;D

rspddcnl

 :D :D :D :D :D

Dat vermoeden had ik al, maar heb geen verstand van turbo's inhoudelijk, ook niet veel van hamers  :eusa_pray: :eusa_pray: :eusa_pray:

Maar ff serieus, ik neem aan een klein tikje op het uiteinde v/h lipje.
Denk dat ie goed vast zit, kan namelijk zijn dat ik al een tijde zo rij.

:eusa_doh: :eusa_doh: :eusa_doh:

Ludo

Tja een hamer, voor velen het favoriete gereedschap...  ;D
Maar ik zou het proberen, het lijkt me zonder demontage de enigste mogelijkheid.  :eusa_think:

rspddcnl

 :eusa_boohoo: :eusa_boohoo: :eusa_boohoo:

Hij doet het weer.
Heb toch iets gemist :P :P :P :P :P :P
Meer power, en meter komt weer op  +/- 3/4 van de schaal.

Morgen ff ene borgpennetje scooren, denk namelijk dat een paperclip niet zo lang blijft zitten.

Thankx voor de hulp!!!!!

Ludo

Dus toch gered van met de hamer.  ;D
Mooi!.