backfire en rare electronische problemen

Gestart door candor, 10-06-2012 14:07:47

Vorige topic - Volgende topic

candor

Mijn 850 aut. 96 gas geen g3, heeft sinds enige tijd een probleem.
Hij backfire't, inmiddels bobine, verdeelkap, rotor vervangen. Bougiekabels gecheckt, maar nog steeds hetzelfde probleem. Ik had ook wat vacuumproblemen, maar ook die zijn opgelost.
Hier komt het rare, soms heb ik geen antenneontvangst met mijn radio of gaat het abs lampje branden.
Na een backfire doet het meestal allemaal weer?
Ik weet niet of het met elkaar te maken heeft, maar ik vind het wel vreemd.
Inmiddels is mijn luchtfilter geexplodeerd en zijn de toevoerslangen gescheurd. Het backfire gebeurt alleen wanneer de auto warm is.

Wie heeft tips?? :-[

-D©©©L-

hoe heb je de bougiekabels gechecked ?

vacuum problemen opgelost maar wel de slangen gescheurd ?
Uitvallen van radio en abs lampje kan een gevolg van een versleten contactslot zijn.

candor

Optisch op beschadiging en in het donker met wat sproeinevel. Ik begrijp dat deze africaanse methode niet perfect is. Maar om direct over te gaan op nieuwe kabels wilde ik alles eerst uitsluiten. Dus eerst bobine, toen verdeelkap en rotor en nu zal ik ook nog de kabels gaan vervangen. Ik betwijfel echter of deze de oorzaak van de ellende zijn. Het scheuren en exploderen van aanvoerbuis vanaf luchtfilter gebeurde na het vervangen en herstellen van het vacuumprobleem.
Na de tijd getest met remmenreiniger en geen toerental verschillen meer op de vacuumslangen, zoals in het begin wel.

Dat slechte contactslot had ik zelf ook al aan gedacht, maar kunnen alle gevolgen (backfire, radio, abs) met elkaar in verband staan?

UserID6342

Wat voor gasinstallatie en hoe oud zijn je kabels, staat een productiedatum op.

candor

vialle volvo gewone gas instalatie dus geen g3 o.d.
Ik kan geen datum op de kabels vinden.

UserID6342

Een dampgasinstallatie dus, dan begin maar eerst je kabels te vervangen door nieuwe (pak dan meteen je contactslotje even mee) Volvo en LPG in combinatie met een niet zo frisse ontsteking is geen goed idee / plan.  Vinden ze echt niet leuk.

candor

ga ik doen. Ik laat weten of het heeft geholpen.
Bedankt voor de info

candor

Toen ik de deksel van de cilinderkop losmaakte, bleek dat er een hoop olie in lag.
Zoveel dat een van de bougies tot bijna de kop in de olie stond.
Ik weet nog niet waar die olie vandaan komt, maar dit zou best wel de oorzaak kunnen zijn, aangezien de backfire alleen op trad als de motor warm was...de de olie kookte?

elianmars

Gebeurt vaker. Meestal is een verharde rubberen ring van de olievuldop de boosdoener.

razorx

Citaat van: candor op 10-06-2012 21:17:53
..
Zoveel dat een van de bougies tot bijna de kop in de olie stond.
..
Dat helpt in ieder geval niet voor een goede ontsteking.

Matthieu123

Ik zou ook even naar je massakabels kijken gezien alle andere elektrische problematiek