Mijn verhaal over de s70, is hij het nog waard?

Gestart door Jeroenimus, 08-05-2012 23:12:50

Vorige topic - Volgende topic

Jeroenimus

Als laatste vandaag ook nog mijn aftermarket remote lock setje opnieuw ingebouwd. Ik heb dit ooit op een snelle manier achter het deurpaneel ingebouwd. Ik wilde graag ook de knipperlicthen aangestuurd hebben met openen/sluiten, en aansturing van het kofferdeksel. Na eerst de schema's bestudeerd te hebben voor het juiste aansluitschema vandaag de stoute schoenen aangetrokken.

Op de foto zoals het in het deurpaneel zat. Niet naar mijn zin :eusa_think:

Nu alles onder het linker kickpanel geplaatst, heb alleen de aansturing voor het kofferdeksel niet aan de praat gekregen, maar de knippers werken!

Ik heb geen foto's van de inbouw, het begon al een beetje te schemeren en het werd koud.

Ik had in een eerder bericht aangegeven dat de draadkleur voor unlock groen/rood was, maar dit moet grijs rood zijn. Voor lock heb je grijs/groen nodig ipv geel/groen.

Heerlijk zo'n dagje klussen!!

The Volvoboy

Citaat van: Jeroenimus op 08-12-2012 19:17:34
Omdat ik de auto toch op een assteun omhoog had staan ben ik gelijk maar eens aan de uitlaat gaan knutselen. Voordat ik de auto had gekocht heeft de garage een nieuwe uitlaatbeugel  achter de bumper geplaatst. Ik vond hem er te laag en een beetje scheef onder hangen. Iedere keer irriteerde ik me er aan.

Eerst maar even de bout van de beugel in de wd40 gezet en na een bak koffie de beugel losgemaakt. Met een krik de uitlaat in de positie gebracht die ik wilde hebben. Beugel hierop afgesteld en weer gemonteerd. Het lijkt misschien een kleinigheid, maar hij zit er nu weer strak onder. Zoals het hoort!

Foto voor:

http://i48.tinypic.com/avok7k.jpg

Fotoa na:

http://i49.tinypic.com/16lwjsk.jpg

Toch een verbetering, al zeg ik het zelf!

Zal wel aan mij liggen, maar vind hem nu iets te hoog hangen ;D

Mooie S70 hoor!
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Jeroenimus

Vandaag even alle pekel van de auto afgespoten, weer lekker schoon  :D

Oliepeil gechecked. Voor het eerst sinds ik de auto heb zat er wat sludge aan het puntje van de peilstok. Het leek ook of er wat condens aan de stok zat. Kan het me ook wel voorstellen. Gisteren met het koude weer alleen wat korte stukjes gereden. Eens kijken of het morgen weg is als ik weer een ritje werk heen en weer (90km) heb gehad.

The Volvoboy

Volkomen normaal, zeker bij een 10V.
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km

)()()sT

Ik heb vorig jaar bij mijn V70 (met nieuwe motor) zelfs de peilstok voorzien van een winterjasje maar nu zit er ook weer sludge op de stok (terwijl ie 1,5 week thuis stond) en ik toch vooral langere stukken rij.

Het hoort erbij.

Marc O.

Citaat van: )()()sT op 09-12-2012 19:53:39
Ik heb vorig jaar bij mijn V70 (met nieuwe motor) zelfs de peilstok voorzien van een winterjasje maar nu zit er ook weer sludge op de stok (terwijl ie 1,5 week thuis stond) en ik toch vooral langere stukken rij.

Het hoort erbij.

Same here. Ik rijd vrijwel alleen maar stukken >30km, maar toch die prut aan de stok ;D

Had ik met m'n S80 en vorige V70 (2.4 '99) overigens nooit last van.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Jeroenimus

Citaat van: Marc O. op 09-12-2012 20:03:43
Citaat van: )()()sT op 09-12-2012 19:53:39

Het hoort erbij.

Same here. Ik rijd vrijwel alleen maar stukken >30km, maar toch die prut aan de stok ;D

Had ik met m'n S80 en vorige V70 (2.4 '99) overigens nooit last van.

Maak me er zeker niet druk om, zal morgen wel weer weg zijn.

Marty__Mouse

Goed bezig hoor! Mooie S70 in een mooie kleur!  ;)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Jeroenimus

Citaat van: Marty__Mouse op 10-12-2012 16:22:02
Goed bezig hoor! Mooie S70 in een mooie kleur!  ;)

Thanks!

Jeroenimus

Een paar dagen na het vervangen van m'n achter schokbrekertjes is er ineens een rammel ontstaan vanuit de achterkant. Vandaag in dit pokkeweer de wielen er maar weer eens afgehaald, schokbrekers, veren, uitlaat etc allemaal nagelopen. Niks te vinden! Het klinkt of de hele achteras er elk moment onderuit kan donderen. Ben bang dat ik ook aan de beurt ben voor nieuwe silent blocks. De grote die aan de carosserie vast zitten zien er in ieder geval nog goed uit.

Ik heb nog even een geluidsfragment gemaakt met hoe het klinkt...

http://www.youtube.com/watch?v=MDy0QrFsu-U

Zeeeer irritant!

Jeroenimus

Weer een probleem opgelost. Gisteren gelukkig de rammel aan de achterzijde verholpen. Oorzaak bleek een niet goed vastzittende moer aan de onderzijde van de rechter schokbreker te zijn. Dus we tuffen weer zonder herrie in de rondte. gelukkig  :)

Jeroenimus

De rammelen van de schokbreker is gelukkig niet meer teruggekomen  :D. Inmiddels 215000km aangetikt.

Twee weken geleden nieuwe achterbanden laten plaatsen. Het profiel van de oude banden was nog niet helemaal op, maar ze hobbelden en links achter bleef steeds langzaam leeglopen. Ook nadat ik hem tot twee keer toe had laten repareren. Weg met die rommel dus. Heb er Fulda Sportcontrol onder laten leggen (205/50/16). Volgens de testen een band met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Rijdt in ieder geval een stuk beter dan de Vikings die er onder lagen. En nee, ik rij niet op winterbanden...

Fulda Sportcontrol

Heb ze er onder laten leggen door Euromaster Breda, en ik moet zeggen dat ze het netjes hebben gedaan. Geen slagloodjes, gevuld met stikstof en netjes nagetrokken met de momentsleutel. Ze hebben ook nog een "gratis" visuele check gedaan van vloeistoffen, onderstel, verlichting, remmen en een accutest. Natuurlijk konden ze niks vinden, behalve dat het oliepeil aan de lage kant was. Of ze er een litertje olie van €15 bij mochten gooien. Nee, hoeft niet  ;D. Ik kreeg ook nog een litertje ruitensproeier vloeistof gratis van ze en de opmerking "Wat een nette auto voor zijn leeftijd, wat loopt dat toch mooi zo'n Volvo blok!"

Verder ook nog Bosch Aerotwins geplaatst. Ik heb de versie voor de X70N / S60 genomen. Daarvan is de linker wisser 60cm lang ipv 53cm. Wist net even een groter stuk van de ruit schoon. Typenummer AR 801 S. Wist prima!

Vorige week nog ff een APK laten uitvoeren, niks aan het handje natuurlijk. Verder staat er voorlopig niks aan grote reparaties op het programma. Van het voorjaar maar eens preventief de carterventilatie aanpakken. Lijkt me een leuke klus. Misschien ga ik dan ook gelijk de aircoverdamper vervangen. Maar dat zijn klussen om bij lekker weer te doen...

The Volvoboy

Piere is helemaal lyrisch over de Fulda's, als je hem mag geloven ga je er een hoop plezier van hebben ;D

Jeroenimus

Het is weer even geleden dat ik wat in mijn blog heb geplaatst. Weinig nieuws te melden eigenlijk. Sinds de aanschaf januari 2012 ca 40000km gereden, staat inmiddels op ca 225000. Heb er geen gas in liggen, er gaat zeker voor €350 per maand aan brandstof in. De meeste km's zijn woon-werk, heb gelukkig een goede km vergoeding, anders is het niet te betalen.

Wat is er de afgelopen maanden aan de auto gebeurd? Weinig eigenlijk. Heb een setje oem remschijven voor de voorzijde bij Scandix gescoord voor weinig. Setje Bosch blokken liggen ook klaar. Nog geen tijd gehad om het spul in te plaatsen. Heeft ook geen haast, schijven zijn nog niet helemaal op, je kan het maar alvast in huis hebben... Hij heeft een paar weken geleden een lekkere poetsbeurt gehad, in de was gezet etc... Ik heb de velgen (Perfo) er af gehaald en ook eens aan de binnenzijde gepoetst. Heb ze ook van voor naar achter gewisseld. Hierbij viel me op dat van de velgen die altijd voor hebben gezeten er aan de binnenzijde behoorlijk lak aan het afbladderen is. Nu ze achter zitten voel ik ook een behoorlijke trilling boven de 120km/u door de auto gaan. toch nog maar eens laten balanceren. In het stuur heb ik geen trillingen meer.

Nadat ik het boeltje gepoetst had heb ik de S70 maar eens getrakteerd op nieuwe nummerplaten. Die waren na ca 15 jaar wel aan vervanging toe.

Wat zijn de problemen op het moment? Af en toe het ABS lampje (vooral bij warmer weer). Bekend probleem, als het te erg wordt zal ik de ABS module eens door laten solderen. Als de auto een tijdje stil heeft gestaan rammelen de end-links een beetje de eerste paar km's. Heeft geen haast. Dat was het wel geloof ik.

Wat gaat er de komende tijd gebeuren? hij krijgt binnenkort een beurtje waarbij ik de carterventilatie zal vervangen en er nieuwe schijven + blokken voor op komen. Uiteraard ook een olie wissel (Valvoline Maxlife) en oliefilter. En lekker doorhobbelen

Jeroenimus

Nog een fotootje van de "mijne" (rechts) en die van de buurman. Hij rijdt een 2.0 automaat. Mooooi geluid als hij de straat uit rijdt!