drie waarschuwingkjes en toen dynamo overleden

Gestart door ik-rol, 11-05-2012 20:50:07

Vorige topic - Volgende topic

ik-rol

Enige tijd geleden begonnen in een bocht heel even en heel flauw alle lampjes van het dashboard te branden. Volgens sommige op dit forum de dynamo, net wat als ik dacht, en sommige de dashboardstekkers aan de achterkant van de tellerbak. Vandaag terug van Dld. viel de radio plotseling uit; en toen deed de radio het weer. Pakweg twee uur later branden zowel de brandstofmeterlampje als servicelampje goed zichtbaar. Doorgereden naar huis zonder problemen. Motor uitgezet, auto uitgepakt. Daarna, kuche kuche niet starten. Accu geheel leeg. ANWB gebeld en die kwam ook tot de conclusie dat de dynamo was overleden....laadstroom veel te laag, Tik gegeven op de dynamo; spanning weer OK. Starten lopen, zonder enige lampjes aan. Morgen breng ik de auto weg voor een nieuwe dynamo. Ik heb nu de accu op de oplader gezet om morgen naar de garage te rijden  ;).

Blijf achteraf wel vreemd vinden dat het laadstroomlampje nog steeds niet heeft opgelicht....iemand idee wat daarmee aan de hand kan zijn?

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

ik-rol

twee weken geleden opgemeten door de dealer en in orde bevonden. Zowel spanning bij de dynamo als bij de accu. Neem aan dat ze dan goed zijn. Twee jaar geleden zijn ze ook eens doorgemeten en toen bleken de accuklemmen aan vervangen toe waren.