mn 20V en het circuit

Gestart door jfsimons, 25-10-2012 22:24:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jfsimons

Op het forum zag ik de aankondiging staan van de Intrax trackday en ik ben direct aan het prepareren geslagen. Remblokken vervangen rondom (better safe than sorry, ook al waren ze nog niet echt aan vervanging toe), motorolie vervangen, remolie vervangen door DOT5.1, en vol goed moed naar het circuit gereden. Daar een praatje aangehoord door onder meer Tom Coronel en Donald Molenaar en iemand van Intrax over afstellen van het onderstel en er was gelegenheid tot het stellen van vragen. Toen stelde iemande de vraag wat de banden druk moest zijn met een auto op normale straatbanden..... antwoord 3,5 - 4,0 bar! Oeps, ik dacht dat ik redelijk safe zat met mn 2,5 bar. Na de eerste sessie waarin in gecoachd werd door niemand minder dan Tom Coronel himself in mn eigen roffel kreeg ik ook direct het advies, spanning in de banden omhoog. Braaf voor de tweede sessie de druk naar 3,5 bar en ... de auto reed ineens stukken scherper!, minder onderstuur en directer! Het juist aansnijden van de bochten werd veel makkelijker en preciezer (juist betekend overigens minimaal tegen en beter nog op de curbs!) Enorm genoten van de tweede en derde sessie en toen als keurige heer weer in rust huiswaarts gekeerd met een smile die er waarschijnlijk afgebeiteld moet gaan worden. Wat een ervaring!

UserID6342

En laat je nu de banden op 3.5 bar staan dan ??  Zal je bandenboer leuk vinden, hij verkoopt graag hoor ;D

NinaPaul

Citaat van: koen.s op 26-10-2012 12:55:36
Geeft een hogere bandensanning meer grip?

Nee, maar wel minder bandenroll (band vervormd veel minder).
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz