RICA maar eerst bakkie flushen

Gestart door Boskabouter, 11-08-2004 09:53:27

Vorige topic - Volgende topic

Boskabouter

Hoera hoera hoera, volgende week dinsdag wordt m'n TDI-tje opgewaardeerd met een chippie van Rica.
Maar eerst nog even m'n automaat flushen dit weekeinde, want die zal nu wel op z'n donder gaan krijgen!
Ik sta te trappelen van ongeduld, en anders die 175 pk's wel :D

Bye,
Paul

Hen3

Citaat van: Boskabouter op 11-08-2004 09:53:27
Hoera hoera hoera, volgende week dinsdag wordt m'n TDI-tje opgewaardeerd met een chippie van Rica.
Maar eerst nog even m'n automaat flushen dit weekeinde, want die zal nu wel op z'n donder gaan krijgen!
Ik sta te trappelen van ongeduld, en anders die 175 pk's wel :D

Bye,
Paul

kwantakosta?

Boskabouter

Chip voor €375 ex BTW, een aanbieding als je het lief vraag naar ik heb begrepen, en blijkbaar ben ik lief genoeg.

JCviggen

Heb ook een afspraak, volgende week maandag :)
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Boskabouter

10 tegen 1 dat jij daarna harder gaat dan ik

Boskabouter

Nou, chippie zit er in en ik ben er blij mee.
Zeker onderuit trekt 'ie als een lier, zo tussen de 40 en 100 km/u. Top is niet echt dramatisch toegenomen met 5 km/u maar dat heb ik natuurlijk niet vlak achter elkaar kunnen testen dus of de omstandigheden gelijk waren weet ik niet.

Ben wel benieuwd naar de roetmeting bij de eerstvolgende APK, want roken doet 'ie nu harder dan ik!

denkweb

Citaat van: Boskabouter op 18-08-2004 12:45:59
Nou, chippie zit er in en ik ben er blij mee.
Zeker onderuit trekt 'ie als een lier, zo tussen de 40 en 100 km/u. Top is niet echt dramatisch toegenomen met 5 km/u maar dat heb ik natuurlijk niet vlak achter elkaar kunnen testen dus of de omstandigheden gelijk waren weet ik niet.

Ben wel benieuwd naar de roetmeting bij de eerstvolgende APK, want roken doet 'ie nu harder dan ik!

Dat roken word wel weer minder na een paar minuutjes Autobahn... even je uitlaat schoonblazen heet dat... Je top veranderd idd amper, echter het koppel is heerlijk! De eerste 2 seconden vanaf 0 lijkt er niets te gebeuren, vervolgens rijdt je al vlot 100 of meer ;)

Boskabouter

Wat me eigenlijk nog het meeste meevalt is hoe de automaat met de extra ooomph omgaat. Ik was, ook wel 'n beetje bang geworden door de (indianen) verhalen hier op het forum, daar toch wel benieuwd naar. Bijvoorbeeld dat het toegenomen vermogen voornamelijk aangewend zou worden om de koppelomvormer gek te maken. Feit is dat er nauwelijks iets veranderd is in het gedrag van de bak, schakelt met dezelfde souplesse en bij optrekken met vol gas houdt 'ie het toerental vast op ong. 3000 toeren, wat in het pre-Rica tijdperk ook al het geval was. Kortom: top top top!