Turbo plaatsen op 10 v?

Gestart door ljvanderm, 14-05-2012 20:34:51

Vorige topic - Volgende topic

ljvanderm

Hallo is het mogelijk om op mijn volvo 850 10 v een turbo te monteren ?

Sem

Alles is mogelijk, maar het is volstrekt absurd. Koop n T-5.. ;)

NinaPaul

De kosten om dit (goed) te doen, overstijgen de prijs van een t-5 eem keer of 4.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

ljvanderm

Citaat van: Sem op 14-05-2012 20:36:40
Alles is mogelijk, maar het is volstrekt absurd. Koop n T-5.. ;)
Of het absurd is ?? Net wat je vind!:)

Martijn_B

Ja, absurd. Het slaat helemaal nergens op. Het is belachelijk. Het getuigd van nul voortschrijdend inzicht. Het is een idioot idee. Het is geld weggooien. Het zou het domste project zijn ooit op dit forum... Zullen we doorgaan? :D
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

stefanhuijser

Sprak hij teder... ;D

Ik zeg maar zo.. Waar een wil is..

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

Wout309t

Maar het antwoord op je vraag is ja.
Want met een grote zak geld is alles mogelijk.
2011 V70 2.0T R-Design MT

peteRRR

Citaat van: Martijn_B op 14-05-2012 21:55:40
Ja,niet absurd. Het slaat niet helemaal nergens op. Het is niet belachelijk. Het getuigd niet van nul voortschrijdend inzicht. Het is niet een idioot idee. Het is niet geld weggooien. Het zou niet het domste project zijn ooit op dit forum... Zullen we doorgaan? :D

Het zou ook een hobbyist kunnen zijn met zakken vol " met " :eusa_whistle:

;D
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Henk855

Even een duidelijk antwoord: Ja het is mogelijk maar het vergt veel aanpassingen, eigenlijk te veel om te doen maar mogelijk is het zeker. Je kan dan inderdaad beter een T-5 zoeken en als je zelf een verschrikkelijk mooie wagen hebt daar een turbo motor in hangen. En dan nog komt er veel bij kijken om het goed werkend te krijgen.

Met andere woorden: Het kost veel geld het goed te krijgen en voor veel minder heb je een redelijk goede T-5

Of dit absurd is laat ik in het midden en deze uitspraak vind ik ook eigenlijk nergens op slaan, het is dus wel mogelijk maar A: een hoop werk en B: een pak geld.

855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

elianmars

Ik snap de commotie niet echt. Een turbo is toch heel makkelijk op een 10v te plaatsen?  :eusa_think:

Of het ooit gaat werken, is een ander verhaal  ;D

Henk855

Verder wil ik even kwijt dat hier iemand een 10V wil gaan ombouwen naar een turbo versie en dat is op zich al een hele uitdaging en men reageert negatief en zegt dat het absurd is maar als ik dan onderstaand topic lees is iedereen vol lof?

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,57259.0/topicseen.html
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

reneetje

Citaat van: sjors855 op 14-05-2012 22:35:14
Verder wil ik even kwijt dat hier iemand een 10V wil gaan ombouwen naar een turbo versie en dat is op zich al een hele uitdaging en men reageert negatief en zegt dat het absurd is maar als ik dan onderstaand topic lees is iedereen vol lof?

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,57259.0/topicseen.html

Ach dat gedrag zien we hier zo vaak , nieuwe forum leden niet serieus nemen .....

Wat dachten we van dit project dan .....

http://www.volvo850forum.nl/index.php?action=profile;u=2774;sa=showPosts

::) ;)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

ulkeman

had big jelmo het ook niet gedaan?

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Wout309t

Als het voor de topicstarter nodig is om zo'n vraag te stellen, weet ik al dat het er niet van gaat komen.
De mensen die hier de kunde en het geld voor hebben stellen deze vraag niet, maar bouwen gewoon.

Geen aanval op de topicstarter, maar de vorige 10/20 keer dat deze vraag werd gesteld, is het zo gelopen..... ;D
2011 V70 2.0T R-Design MT