Motor Swap 10v > 20v

Gestart door DjangoT, 15-05-2012 13:42:43

Vorige topic - Volgende topic

mehn

Citaat van: Johann op 15-05-2012 15:51:59
Het VVIS systeem zul je denk ik moeten vergeten en eventueel vast zetten.

Met een beetje geluk is de 96-er 20v een Motronic zonder VVIS.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Citaat van: Johann op 15-05-2012 15:51:59
Citaat van: thuur op 15-05-2012 15:16:43
Je zult de complete kabelboom moeten ombouwen of aanpassen: bijzonder veel werk. Dan krijg je nog de secundaire systemen als automaatcomputer (ivt), klokkenwinkel, ... etc. Niemand is je nog voorgegaan wegens de enorme hoeveelheidwerk, dus ik zeg veel succes en maak genoeg foto's en documentatie!

Gr ;)

Er zijn een paar dingen anders ja maar je zou toch kunnen proberen om het 10v spul pas te maken op de 20v?
10V en 20V LH3.2 verschillen qua werking niet zoveel. Het VVIS systeem zul je denk ik moeten vergeten en eventueel vast zetten. Denk dat het 10V management dom genoeg is om met eventueel hogere brandstof druk of slagje grotere injecteurs om  de tuin te kunnen leiden om 'm goed "in de brandstof" te krijgen. Krijg je meer een "140 PK 20V" idee zoals bij de nieuwere types. 

10V = Siemens, 20V = Bosch. Komt de pin-out overeen? Bekabeling van MAP, IAT, etc zul je toch moeten aanleggen (zit daar ergens b.v. twisted kabel of andere speciale kabel?). Krukassensor van Siemens of Bosch?, lambdasonde (NTK vs. Bosch), ...

Of je zet de hele kabelboom over, of je laat de 20V op het 10V management draaien is inderdaad de "snelste" optie. Van 2.0 10V naar 2.5 10V zal de ECU wel oppakken, maar die 170pk peuter je er zoals je zegt niet uit. Met evengoed kans op arm draaien (luchttoevoer is mechanisch geregeld).

Gr :D

DjangoT

Bedankt voor de comments, ik durf de klus best aan om de hele kabelboom om te zetten. Zit alleen met de twijfel of mijn huidige instrumentenpaneel gaat werken. Want die vd 850 overzetten is helaas geen optie.