Italo-fan aan de Volvo

Gestart door ZC3rr0r, 15-05-2012 20:42:20

Vorige topic - Volgende topic

ZC3rr0r

Goed te lezen dat ik niet de enige Alfist ben die naast de spreekwoordelijke pot aan het pissen is...
Mag ik vragen wat jullie uiteindelijk in een Volvo heeft aangetrokken? Ben wel benieuwd, want voor mij was het echt een gevalletje "verstand".

Marc O.

Citaat van: ZC3rr0r op 16-05-2012 19:39:46
Goed te lezen dat ik niet de enige Alfist ben die naast de spreekwoordelijke pot aan het pissen is...
Mag ik vragen wat jullie uiteindelijk in een Volvo heeft aangetrokken? Ben wel benieuwd, want voor mij was het echt een gevalletje "verstand".

Hmm... na dus te hebben gezworen om nooit meer een Alfa te kopen, kocht ik een Citroën BX. Fijne auto, maar toen ik op een goede dag (1998) een keer bijna door een vrachtwagen van de weg werd gedrukt en een half uur later daadwerkelijk van de weg werd gedrukt door een andere vrachtauto, toen leek het me toch verstandiger om een degelijkere auto te kopen. Een paar maanden later had ik mijn eerste Volvo, een 850 sedan ex KLPD.
...The Nile isn't just a river in Africa...

UserID6342

Citaat van: Marc O. op 16-05-2012 18:33:49
En hier nóg zo'n ex Alfa rijder: Heb een 90 2.5 V6 gehad. Daarna gezworen nooit meer een Alfa te kopen ;D

Dat klinkt erg bekend, dat had ik met de Montreal en oh wat was ik blij dat ik 'm weer kwijt was en oh wat baal ik nu dat ik 'm niet meer heb.....;D

rogerV701998

Inderdaad bekend.

Ik heb ook ooit een Alfa Guilia gehad in deze kleur:

Prachtige auto maar erg onderhoudsgevoelig en gezien de leeftijd niet geschikt als dagelijks vervoermiddel. Ook via een BX uiteindelijk bij de V70 terecht gekomen.

volvotje850

Welkom van nog een ex Alfa rijder  ;) Mijn historie is een 155,164 2.0 ts,164 3.0 24v en als laatste had ik een 156 2.0  selespeed.Wat een ellende kun je aan de selespeed hebben zeg,maar als het rijdt en werkt zoals het moet gaat het geweldig.Ik zat bij aankoop van mijn volvo te twijfelen tussen een 166 en de volvo,het is dus de volvo geworden en heb er absoluut geen spijt van.

Gommie855

welkom
ook een oud alfa rijder een 75 2.0 en ja, als alles goed is is het leuk maar als dat niet zo is kopen we een volvo for life  ;D
gr ronald

Jans Duiven

En hier nóg zo'n ex Alfa rijder: Heb een 90 2.5 V6 gehad. Daarna gezworen nooit meer een Alfa te kopen ;D
(al moet ik bekennen dat ik een mooie Alfetta, Giulietta of GTV2000 misschien niet zou laten staan)

Deze staat hoog op mijn AR favo lijst:

BenC70ES

Dat is inderdaad een schitterende Alfa  :eusa_clap:   

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Jack v

Citaat van: Hans Duiven op 17-05-2012 16:50:15
(al moet ik bekennen dat ik een mooie Alfetta, Giulietta of GTV2000 misschien niet zou laten staan)

http://phtls.nl/fotos/AlfaRomeo/3657683364_d128f4b08c_o.jpg
heb ik al :eusa_whistle:

Ook ik heb 2 alfa's gehad;
- 155 1.6 16v ts  Viagio uitvoering schitterende auto en ook echt snel voor een 1600 motor.
- 155 2.5 V6  heeft me behoorlijk pegels gekost ivm verbruik en daarom is ie ook weggegaan maar laagvliegen kon ie wel.

welkom trouwens.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jans Duiven

Citaat van: Jack v op 17-05-2012 17:35:53

heb ik al :eusa_whistle:

Ook ik heb 2 alfa's gehad;
- 155 1.6 16v ts  Viagio uitvoering schitterende auto en ook echt snel voor een 1600 motor.
- 155 2.5 V6  heeft me behoorlijk pegels gekost ivm verbruik en daarom is ie ook weggegaan maar laagvliegen kon ie wel.

welkom trouwens.

:eusa_liar: :eusa_liar: :eusa_liar:

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

wietseschuiling

Ik heb ooit een Alfasud gehad, jongejonge het was geen cabrio
maar zo voelde het wel. ;D
Aan alle kanten gewoon verrot. Zijn volgens mij wel de slechste
Alfa ooit gemaakt.
Vondt dat boxerblok wel mooi lopen en een appart geluid.

gr Wietse
haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt

Marc O.

Jah! Zóóó gaaf!! :eusa_drool:
...The Nile isn't just a river in Africa...

ZC3rr0r

Tsjonge, had niet zoveel Alfist verwacht op een Volvo forum ;)
Persoonlijk vind ik de oudere Alfa's ook snoepjes om te zien, met een welhaast even legendarisch weggedrag.

Mogelijk ga ik ooit toch nog eens bij Alfa kijken hoor, al zal het dan wel iets worden als een 159SW 2.4D of een GT met die 5 cil diesel ofzo. Dat design blijft zo aanlokkelijk... (en als ik echt de kolder in m'n kop krijg dan ga ik ook nog eens een keertje kijken bij een 147 GTA :D :D )

ZC3rr0r

Belofte maakt schuld, ik heb zojuist ff een paar fototjes geschoten en geupload.
Het webalbum is te bezichtigen op: https://picasaweb.google.com/118137133640733897906/FotoSV70?authuser=0&feat=directlink

Voorproefje:

Exterieur

Interieur

Op de foto's lijkt het heel wat, maar er is nog wel werk aan.
Zo is het mistlicht rechtsvoor gebarsten, de koplampwissermotor linksvoor stuk, zit er een scheurtje in de achterbank, een barstje in de bekerhouder en is het kapje voor de temperatuursensor afgebroken.

Goed nieuws is er ook, want ik heb zowel een stuurwiel als een pookknop in Claret Red Walnut op de kop weten te tikken, dus met een nieuwe pookhoes en handremhoes ziet het hele interieur er direct een stuk beter uit als ik de tijd vind om het allemaal in te bouwen :) (foto's volgen natuurlijk ;) ).